Compararea anvelopelor de stradă cu cele de pistă
Dacă intenționezi să îți duci mașina pe un circuit de curse, este posibil să iei în considerare unele upgrade-uri pentru a te pregăti. Plăcuțele de frână mai bune și lichidul de temperatură înaltă sunt idei bune, dar ar trebui să amâni achiziționarea unui set de anvelope ultra-lipicioase pentru zilele de pistă, mai ales dacă ești la început.
Canalul YouTube Tyre Reviews a dorit să vadă cât de diferite sunt un set de anvelope de stradă de înaltă performanță și un set de anvelope de pistă special dezvoltate. Utilizând un BMW M3 ușor modificat, gazda Jonathan Benson a montat un set de anvelope Michelin Pilot Sport 4S pe jantele de 19 inch folosind dimensiunile de anvelope standard. De asemenea, a obținut un set de anvelope Bridgestone RE-71RS într-o configurație pătrată, montate pe jante aftermarket de 18 inch.
Michelin sunt printre cele mai bune anvelope de stradă orientate spre sport de pe piață, dar este clar încă de la începutul condusului că nu se compară cu Bridgestone, care au o adâncime mai mică a canelurilor, pereți laterali mai rigizi și cauciuc mai lipicios. Și, fără surpriză pentru nimeni, Bridgestone sunt cu aproximativ trei secunde mai rapide pe tur.
Dar asta nu este întreaga poveste. Ceea ce lipsește Michelin în aderență generală, recuperează în progresivitate. Este mult mai ușor să simți ce fac anvelopele și să te plimbi pe marginea aderenței. Bridgestone au un limită mult mai mare și nu sunt la fel de ușor de controlat atunci când ajung în cele din urmă la limită.
Dacă ești la început cu zilele de pistă, nu este anvelopa cea mai lipicioasă și performantă pe care o vrei. Sigur, mașina ta va fi mai capabilă, dar a merge la o zi de pistă cu mașina ta de stradă nu este despre a urmări acel ultim zecime, ci despre învățare. Și Michelin îți oferă cel mai mult spațiu pentru a-ți găsi limitele de aderență. În plus, se uzează puțin mai bine.