Atacurile cibernetice masive asupra CDK Global
Săptămâna aceasta, CDK Global a fost lovit nu o dată, ci de două ori de atacuri cibernetice masive. Ce este CDK Global, te întrebi? Cu excepția cazului în care lucrezi la un dealer auto, probabil că nu ai auzit niciodată de companie. Dar probabil că acum ai auzit, deoarece CDK Global are o suită de software utilizată de aproape 15.000 de dealeri. Și în acest moment, acele locații sunt practic închise.
Asta pentru că software-ul CDK gestionează practic fiecare aspect al operațiunilor dealerilor. Atunci când clienții vin pentru o schimbare de ulei sau reparații, un consilier de service se conectează la CDK pentru a întocmi comanda de reparații. Mecanicii se conectează la CDK pentru a înregistra timpul și a face note despre reparație. Tarifele de muncă, piesele, totul trece prin CDK. În funcție de locație, angajații chiar își notează orele de lucru prin software-ul CDK.
„Am fost în domeniul auto din 2005 și aceasta este cea mai mare durere de cap pe care am experimentat-o”, a spus un manager de piese și service pentru un dealer Kia care dorește să rămână anonim. Vorbind pentru Motor1, ne-a oferit o idee despre cât de rău este pentru dealerii care depind în mare măsură de CDK Global pentru operațiunile lor.
„Este fiecare aspect al dealerului. Acesta este software-ul pe care îl folosesc tehnicienii, iar în partea din față, grupul financiar al dealerului nu poate vinde o mașină. Este tot ce poți face într-un dealer. Este chiar atât de simplu ca să îți notezi orele de lucru în fiecare zi și să colectezi salariul pentru o perioadă de plată.”
Primul atac cibernetic a lovit CDK Global marți, determinând compania să-și închidă sistemele „din prudență și îngrijorare” pentru clienți, conform site-ului de știri despre securitate cibernetică Bleeping Computer. Un al doilea atac a lovit miercuri, exact când sistemul revenea, determinând o altă închidere. Până vineri după-amiază, CDK este încă în jos și ar putea dura zile până când lucrurile revin la normal.
În afara problemelor de service, managerul a spus că vânzările de vehicule noi sunt, de asemenea, blocate pentru că echipa financiară nu poate procesa documentele.
„Am putea scoate niște formulare vechi din anii ’90 și face totul manual, dar furnizorii de împrumuturi nu acceptă scris de mână. Am auzit că unii dealeri iau măcar depozite pentru a bloca o vânzare astfel încât să o finalizeze când CDK va fi din nou funcțional.”
Între timp, dealerii care rulează sisteme CDK fac tot ce le stă în putință.
„Înregistrăm manual orele de lucru și întocmim comenzi pentru reparații”, a spus el. „Miercuri am notat numerele de card de credit pentru a putea procesa o schimbare de ulei odată ce sistemul este funcțional, dar am renunțat la asta. Dacă este o lucrare mare, tot o vom face, dar reparațiile mai mici, pur și simplu le-am lăsat clienții să plece. Nu avem comenzi prealabile; acestea sunt tipărite prin CDK. Deci, o mașină intră în service, nu ai nimic în fața ta. Nu poți crea o comandă, nu poți căuta nimic.”
Nu există informații despre originea atacurilor cibernetice sau când vor fi din nou online sistemele CDK.