Competiția anuală de la Pikes Peak International Hill Climb
Fiecare an, șoferii și producătorii auto concurează în cele 13 mile de la Pikes Peak International Hill Climb, în apropiere de Colorado Springs. Această cursă cuprinde 156 de viraje și o diferență de altitudine de aproape 5.000 de metri. De-a lungul celor peste 100 de ani, această ascensiune a reprezentat o provocare majoră pentru motoarele cu ardere internă tradiționale. Acum, vehiculele electrice își fac simțită prezența, împingând limitele trenurilor de putere electrice.
Hyundai Ioniq 5 N la Pikes Peak
După ce au analizat recent participarea Ford cu uimitorul F-150 Lightning Supertruck, canalul YouTube Out of Spec și-a îndreptat atenția către intrarea electrică de anul acesta de la Hyundai. Performantul Ioniq 5 N merită multă atenție pentru ceea ce nu aduce în competiție. În timp ce Lightning Supertruck-ul care concurează la Pikes Peak este o bestie absolută, are foarte puțin în comun cu versiunea de producție. Cu toate acestea, Hyundai rulează două versiuni ale mașinii lor. Una este o versiune Ioniq 5 N TA Spec mai puternic modificată. Cealaltă este practic o versiune stock a Ioniq 5 N.
Modificări minore pentru performanțe maxime
„Rulează la Pike’s Peak literalmente cu un Ioniq 5 direct din magazin”, descrie Kyle Ioniq 5 aproape stock ca fiind practic direct de pe lotul dealerului. Există câteva modificări, inclusiv un roll cage, un interior dezbrăcat și alte schimbări pentru a reduce greutatea și a îndeplini reglementările și cerințele de cursă. Dar bordul, afișajul șoferului, suspensia, trenul de rulare și anvelopele sunt identice cu cele de fabrică.
Performanță impresionantă la Pikes Peak
Acest an, Randy Pobst va conduce versiunea Ioniq 5 N TA Spec mai puternic modificată pentru Hyundai. Conform lui Kyle, Modelul S Plaid pe care Randy l-a condus în trecut întâmpina mereu limite termice. „Mașina se supraîncălzea și el trebuia să conducă în jurul acestor limite. Plaid-ul se de-ratează după 3 minute”, a spus Randy. Aceasta este aceeași limitare cu care majoritatea șoferilor de EV-uri s-au confruntat în anii precedenți. Dar mașinile Ioniq 5 care debutează la Pikes Peak săptămâna aceasta pot rula la putere maximă pe durata ascensiunii.