Max Verstappen câștigă Marele Premiu al Spaniei
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Spaniei de pe locul al doilea în grilă după ce Lando Norris, care a obținut pole position, a pierdut timp într-o luptă cu piloții de la Mercedes pentru un loc pe podium.
Startul lui Norris a început să se destrame de la început, când o pornire lentă l-a făcut să cadă în spatele lui Verstappen, care l-a depășit la prima viraj.
Amândoi au fost luați prin surprindere de George Russell, care a obținut un avantaj semnificativ de pe a doua linie a grilei pentru a se strecura în frunte în afara primei viraje.
Pilotul de la Mercedes nu a stat mult în frunte. Trebuind să împingă mult mai tare decât ceilalți doar pentru a rămâne în față, a cedat în fața lui Verstappen care l-a depășit pe exterior la prima viraj cu ajutorul DRS-ului.
Olandezul a fost rapid în aer curat și s-a deplasat rapid dincolo de raza DRS-ului. Norris, neputând găsi o modalitate de a-l depăși pe Russell, a rămas blocat într-o poziție dificilă și a trebuit să ia o decizie.
Britanicul și-a încurajat echipa să facă o alegere de strategie ambițioasă. Russell a făcut oprirea în turul 15, Lewis Hamilton din spatele său a intrat în boxe în turul următor, iar Verstappen a luat anvelope noi în turul 17.
Norris, totuși, a rămas pe pistă, pariu pe o diferență mare de anvelope pentru a-și recâștiga conducerea în loc să joace în siguranță pentru a-și asigura locul doi.
Pilotul de la McLaren a așteptat până în turul 23 pentru a intra în boxe. A coborât pe locul șase pe pistă în spatele lui Carlos Sainz, Hamilton și apoi Russell, distanța sa față de Verstappen fiind de peste 11 secunde. Sainz s-a dovedit relativ ușor de depășit, dar Hamilton a fost mai obstinat, cu Norris neputând să-l depășească decât în turul 32.
Russell a opus o rezistență și mai mare, forțându-l pe Norris într-o duel lung prin primul sector. Norris l-a depășit pe Russell pe exterior la Virajul 3, iar Russell a răspuns depășindu-l pe exterior la Virajul 4.
Norris a avut în cele din urmă ultimul cuvânt cu o manevră la Virajul 5 pentru a câștiga linia interioară la Virajul 7. Dar timpul pe care l-a petrecut pentru a reveni pe locul doi a fost prea costisitor. A recuperat doar aproximativ 3 secunde față de lider în acele 12 tururi, lăsându-l cu 9 secunde de recuperat pe anvelope care erau deja depășite.
Distanța s-a redus la mai puțin de 5 secunde până când Verstappen a făcut încă o oprire în turul 45, dar paguba fusese deja făcută.
Norris a rămas pe pistă doar încă două tururi înainte de a-și schimba ultimele anvelope. A asigurat că rămâne în fața lui Russell și Hamilton, care opriseră mai devreme, dar l-a lăsat fără o diferență semnificativă de anvelope cu care să urmărească conducerea.
A fost o declarație eficientă de înfrângere, iar deși l-a împins pe Verstappen în ultima parte a cursei, olandezul a fost ușor egal cu provocarea, trecând linia de sosire cu o diferență de 2,2 secunde.
„Cred că ceea ce a făcut cursa a fost începutul”, a spus el. „Am luat conducerea pe , și acolo am avut un avantaj, apoi în prima parte a cursei am putut să-mi măresc puțin diferența. După aceea a trebuit să conduc o cursă defensivă.
„Odată ce am fost în frunte, am putut să-mi îngrijesc mai bine anvelopele. Acest lucru a făcut cu siguranță cursa mea astăzi.”
Norris a fost dezamăgit că nu a reușit să transforme pole position-ul în victorie, crezând că McLaren-ul său a fost cel mai rapid bolid al zilei.
„Nu aș fi putut (să câștig), ar fi trebuit să fac”, a spus el. „Am avut un start prost, simplu de atât.
„Mașina a fost incredibilă astăzi. Cred că am fost cu siguranță cel mai rapid. Am pierdut totul la început. Multe aspecte pozitive, unul negativ, și asta a ruinat totul.”
Lewis Hamilton a câștigat bătălia internă de la Mercedes terminând pe locul trei pentru primul său podium al sezonului. Hamilton a beneficiat de faptul că Russell a fost încărcat cu anvelopele dure necompetitive în ultima parte a cursei, exagerându-și ritmul pe setul său de anvelope moi, dar a spus că rezultatul a fost mai important pentru progresul echipei decât pentru fiecare pilot în parte.
„A fost o zi bună – un weekend bun, un weekend solid”, a spus el. „Trebuie să spun mulțumesc echipei. Strategia și opririle în boxe au fost cu adevărat pe punct.”
Russell a respins un atac târziu din partea lui Charles Leclerc de la Ferrari, pilotul Ferrari folosind anvelopele moi în ultima parte a cursei pentru a amenința Mercedes-ul până la linia de sosire.
Sainz l-a urmat pe Leclerc acasă după ce a suferit pe anvelopele dure în ultima parte a cursei, anulând o mișcare robustă pe care a făcut-o asupra coechipierului său la începutul cursei, care i-a făcut pe cei doi piloți de la Ferrari să se atingă ușor la prima viraj.
Oscar Piastri a avut o cursă liniștită de pe locul nouă până pe locul șapte, mult în fața lui Sergio Perez care a făcut trei opriri și a pornit de pe locul 11 din grilă.
Pierre Gasly a condus acasă coechipierul Esteban Ocon pe locurile nouă și zece pentru al doilea finish consecutiv cu puncte duble pentru Alpine.
Nico Hulkenberg l-a condus acasă pe Fernando Alonso, Zhou Guanyu și Lance Stroll.
Daniel Ricciardo a fost în frunte pentru RB, dar VCARB-01 îmbunătățit nu a fost suficient de bun decât pentru locul 15 în fața lui Valtteri Bottas, Kevin Magnussen și Alex Albon, pilotul de la Williams pornind din boxe pentru a lua un nou grup de putere.
Yuki Tsunoda a terminat pe locul 19 în fața lui Logan Sargeant în spatele unui câmp fără retrageri.