Dealerii auto și magazinele de mașini din SUA se confruntă cu o nouă zi de întreruperi după ce o a doua cyberatac a lovit compania de tehnologie CDK Global, care dezvoltă software folosit pentru gestionarea clienților auto și a vehiculelor lor.
Într-un mesaj de la CDK trimis clienților joi, compania a declarat că al doilea cyberatac de miercuri seara ar putea duce la întreruperi prelungite.
„În acest moment, nu avem un cadru de timp estimat pentru rezolvare și, prin urmare, sistemele dealerilor noștri nu vor fi disponibile cel puțin joi”, se arată în mesaj.
CDK a declarat că echipele sale de suport pentru clienți „rămân indisponibile” ca măsură de precauție pentru a menține securitatea.
Când a fost contactată de TechCrunch, purtătoarea de cuvânt a CDK, Lisa Finney, a confirmat al doilea incident și o altă închidere a „majorității sistemelor noastre”.
„Împreună cu experți terți, evaluăm impactul și oferim actualizări regulate clienților noștri. Rămânem vigilenți în eforturile noastre de a reinstaura serviciile noastre și de a readuce dealerii noștri la afaceri ca de obicei cât mai repede posibil”, a declarat Finney.
Site-ul companiei spune că software-ul său rulează în aproximativ 15.000 de dealeri.
Vestea cyberatacului a apărut miercuri devreme, pe măsură ce dealerii auto raportau întreruperi cu sistemele lor de management al dealerilor CDK, care permit dealerilor să gestioneze programările clienților, înregistrările vehiculelor și alte informații. Mai mulți clienți CDK au recurs la social media și Reddit spunând că întreruperile i-au obligat pe angajați să găsească soluții alternative care nu depind de software-ul nefuncțional.
CDK nu a descris natura cyberatacului inițial, dar a spus că CDK a oprit toate sistemele sale miercuri. Unele funcții CDK au început să revină miercuri după-amiază, conform Bloomberg, care a raportat inițial cyberatacul în desfășurare. Nu este clar dacă, sau cum, al doilea cyberatac este legat de primul.
CDK nu a răspuns la întrebările specifice ale TechCrunch despre incidente, inclusiv dacă este conștientă de vreo exfiltrare de date din sistemele sale. Nu este încă clar dacă compania are capacitatea de a determina ce date ale clienților, dacă există, au fost furate.
Actualizat la 20 iunie la ora 13:00 ET cu ultima declarație a CDK.
Știi mai multe despre atacurile cibernetice CDK? Ia legătura. Pentru a contacta acest reporter, ia legătura pe Signal și WhatsApp la +1 646-755-8849, sau prin email. De asemenea, puteți trimite fișiere și documente prin SecureDrop.