Problemele Fisker cu SUV-ul Ocean
Henrik Fisker și-a imaginat o creștere a imperiului EV la startup-ul pe care l-a numit după el însuși, care urma să fie condus de SUV-ul Ocean. Dar crăpăturile au început să apară în acea viziune aproape imediat ce Ocean a lovit drumul în 2023.
Fisker a redus de mai multe ori țintele de producție, nu a reușit să îndeplinească obiectivele de vânzări și a concediat personal. Mai mult, SUV-ul său Ocean a fost afectat de probleme software și mecanice, făcându-l inoperabil pentru unii. Adăugați frânele problematice, pierderea bruscă a puterii și ușile care nu se deschideau la lista de probleme care au condus la mai multe investigații de siguranță și, în cele din urmă, la o pauză în producție pentru a atrage capital nou.
Evenimentele care au condus la falimentul Fisker
Fisker nu a atins ținta de producție din T2
În iulie, producția de Ocean SUV-uri a fost sub așteptări, cu câteva sute de vehicule mai puțin decât estimarea de a produce între 1.400 și 1.700 de EV-uri.
Fisker a vândut obligațiuni convertibile pentru a-și finanța operațiunile
În iulie, Fisker a anunțat planuri de a vinde 340 de milioane de dolari în datorii convertibile, cu așteptarea ca veniturile nete să fie de 296,7 milioane de dolari.
Reducerea țintei de producție
În decembrie, Fisker a redus orientarea anuală de producție pentru a elibera 300 de milioane de dolari în capital de lucru.
Fisker a luptat să îndeplinească obiectivele interne de vânzări
În ianuarie, Fisker a rămas departe de obiectivul său declarat de a livra 300 de SUV-uri electrice pe zi la nivel global.
Investigație asupra SUV-ului Ocean pentru pierderea frânelor
În ianuarie, reglementatorii federali de siguranță au deschis o investigație asupra primului vehicul electric al lui Fisker din cauza problemelor legate de frâne.
Proprietarii au semnalat pierderea bruscă a puterii și problemele cu frânele de luni de zile
Începând cu flota inițială de SUV-uri Ocean livrate, clienții au raportat peste 100 de incidente separate de pierdere a puterii.
Reglementatorii au deschis a doua investigație asupra SUV-ului Ocean după plângerile de rulare
În februarie, NHTSA a deschis o a doua investigație asupra SUV-ului Ocean al lui Fisker după ce agenția a primit plângeri de rulare.
Fisker a concediat 15% din personal
Pe 29 februarie, Fisker a anunțat planul său de a concedia 15% din forța sa de muncă și spune că probabil nu are suficientă numerar disponibil pentru a supraviețui următoarele 12 luni. Compania spune că încearcă să găsească o modalitate de a strânge acești bani pe măsură ce lucrează la o schimbare de la vânzările directe la un model de dealer.
Pauză în producție cu doar 121 milioane de dolari în bancă
Pe 18 martie, Fisker a anunțat că va suspenda producția SUV-ului său electric Ocean pentru șase săptămâni în timp ce se luptă pentru o injecție de numerar. Compania a declarat într-o depunere regulatoare că avea doar 121 milioane de dolari în numerar și echivalente de numerar până la 15 martie, din care 32 de milioane de dolari sunt restricționate sau nu sunt imediat accesibile. Fisker a mai spus că soldul său de conturi de plată este de până la 182 de milioane de dolari și că există „dubii substanțiale” că poate continua operațiunile fără a ridica capital nou.
Fisker a pierdut acordul cu Nissan, punând în pericol fondurile de salvare
Pe 25 martie, negocierile dintre Fisker și un mare producător auto – raportat a fi Nissan – cu privire la o investiție potențială și o colaborare au fost întrerupte, o evoluție care pune în pericol un efort separat de finanțare de salvare pe termen scurt. Fisker a dezvăluit într-o depunere regulatoare că producătorul auto a încheiat negocierile la 22 martie. Nu a explicat de ce. Dar compania a trebuit să mențină negocierile în desfășurare ca parte a uneia dintre condițiile de închidere pentru un potențial bon convertibil de 150 de milioane de dolari.
Tranzacționare suspendată de NYSE
Pe 25 martie, Bursa de Valori din New York a suspendat tranzacționarea acțiunilor Fisker și a luat măsuri pentru a scoate compania de pe bursa sa de valori, deoarece nu mai este „potrivită pentru listare” din cauza nivelurilor de preț „anormal de scăzute”.
Fisker a pierdut urma a milioane de dolari în plăți de la clienți timp de luni de zile
Pe 27 martie, Fisker a pierdut temporar urma a milioane de dolari în plăți de la clienți pe măsură ce a crescut livrările, ceea ce a dus la un audit intern care a început în decembrie și a durat luni de zile. Fisker a avut dificultăți în a ține evidența acestor tranzacții, care includeau avansuri și în unele cazuri, prețul integral al vehiculelor, din cauza procedurilor interne neglijente pentru a le urmări, conform a trei persoane familiare cu criza internă a plăților. În câteva cazuri, a livrat vehicule fără a colecta niciun fel de plată deloc, au spus aceștia.
O nouă rundă de concedieri pentru ‘a conserva numerarul’
Pe 29 aprilie, Fisker a concediat mai mulți angajați pentru a „conserva numerarul”, conform unui plan anunțat cu o săptămână înainte, conform unui e-mail intern văzut de TechCrunch. Fisker se așteaptă să solicite protecția falimentului în următoarele 30 de zile dacă nu poate găsi acei bani, conform unei depuneri regulatoare la Comisia de Valori Mobiliare și Bursă a SUA.
Fisker a înșelat firma de inginerie
Pe 3 mai, Fisker a încetat să plătească firma de inginerie care a contribuit la dezvoltarea Pear, un EV cu costuri reduse destinat maselor, și Alaska, intrarea lui Fisker pe piața camionetelor pickup. Firma îl acuză, de asemenea, pe Fisker că reține în mod injust IP-ul asociat cu acele vehicule.
Fisker Ocean a fost supus celei de-a patra anchete federale de siguranță
Pe 10 mai, NHTSA a deschis o a patra anchetă asupra SUV-ului Fisker Ocean pentru a investiga mai multe reclamații de ”frânare de urgență automată involuntară”. Cele opt plângeri susțin că proprietarii au experimentat activarea bruscă a sistemului de frânare de urgență automată în momente în care nu existau alte vehicule sau obstacole în calea mașinilor lor.
Sute de muncitori concediați pentru a menține startup-ul EV în viață
Pe 29 mai, sute de angajați au fost concediați în ultima săptămână a lunii mai într-o încercare de a rămâne în viață, pe măsură ce producătorul auto continuă să caute finanțare, o preluare sau să se pregătească pentru faliment. Un angajat actual și unul concediat au estimat că la companie au mai rămas aproximativ 150 de persoane.
În interiorul prăbușirii Fisker
Pe 31 mai, rnrn
Drumul către ruinarea finală a lui Fisker
Posibila cădere a lui Fisker a început și s-a încheiat cu SUV-ul său Ocean defect, care era plin de probleme mecanice și software. Dar a fost pavat cu trufie, lupte de putere și eșecuri repetate în stabilirea proceselor de bază care sunt fundamentale pentru orice producător auto.
SUV-ul Ocean a emis prima rechemare
Pe 12 iunie, Fisker a emis prima rechemare pentru SUV-ul Ocean din cauza problemelor cu luminile de avertizare, conform unor informații noi publicate de NHTSA. Panoul de instrumente afișează luminile de avertizare pentru frână, parcare și sistemul de frânare antilock în dimensiunea fontului greșit și, uneori, în culoarea greșită, făcându-le neconforme cu Standardele Federale de Siguranță a Vehiculelor Motorizate. Agenția mai spune că „mai multe lumini de avertizare nu se aprind în timpul ciclului de aprindere”.
Fisker a depus cerere de faliment
Pe 18 iunie, după un an de luptă pentru a rămâne la suprafață, Fisker a depus cerere de protecție în conformitate cu Capitolul 11 al falimentului. Compania cu sediul în California căuta un acord cu un alt producător auto într-un efort de ultim moment de a salva întreprinderea. Compania a estimat active în valoare de 500 de milioane până la 1 miliard de dolari și datorii cuprinse între 100 milioane și 500 milioane de dolari, conform depunerii.
Fisker a eșuat pentru că nu era pregătit să fie o companie auto
Pe 18 iunie, în urma falimentului său, Fisker a declarat că va continua „operațiuni reduse”, inclusiv „menținerea programelor pentru clienți și compensarea furnizorilor necesari pe o bază înainte”. Cu alte cuvinte, va continua să gestioneze o operațiune minimă în cazul în care există un cumpărător dispus pentru activele pe care le pune în vânzare în cazul Capitoului 11.
Fisker s-a confruntat cu dificultăți financiare încă din august 2023
Pe 21 iunie, conform unei noi depuneri în procedura sa de faliment în Capitolul 11, Fisker se confrunta cu ”potențiale dificultăți financiare” încă din august 2023. Această dificultate financiară iminentă a determinat Fisker să solicite o parteneriat sau o investiție de la un alt producător auto, conform depunerii.
Lupta pentru activele lui Fisker este deja în plină desfășurare
Pe 21 iunie, lupta pentru activele lui Fisker este deja în plină desfășurare la doar câteva zile de la depunerea sa de faliment, cu un avocat care susține că startup-ul a lichidat active „în afara supravegherii instanței”. Problema este relația dintre Fisker și cel mai mare creditor garantat, care a împrumutat Fisker cu peste 500 de milioane de dolari în 2023, într-un moment în care dificultățile financiare ale companiei se conturau în culise.