Problemele Fisker Inc. cu lansarea SUV-ului Ocean
Acum doi ani, un angajat de la Fisker Inc. mi-a spus că cea mai mare preocupare în cadrul startup-ului EV nu era dacă SUV-ul Ocean va fi construit. Fisker externaliza fabricarea primului său EV către furnizorul auto de încredere Magna. Ținta de start a producției din noiembrie 2022 era agresivă, dar nu imposibilă pentru o companie precum Magna, care construiește vehicule pentru BMW.
În schimb, această persoană a spus că angajații erau tot mai îngrijorați că Fisker nu va fi pregătit să gestioneze toate problemele care apar după ce o companie lansează un automobil pe piață. Erau îngrijorați că accentul era pus doar pe construirea mașinii și nu pe companie.
Problemele cu lansarea SUV-ului Ocean
Conversația mi-a rămas întipărită în minte pentru că fondatorul și CEO-ul Fisker, Henrik Fisker, a avut un eșec cu un startup auto acum zece ani, din acest motiv. Acea companie, Fisker Automotive, a reușit să ofere un automobil sport hibrid unui număr mic de clienți. Dar compania s-a prăbușit curând după aceea, confruntându-se cu plângeri legate de calitate, eșecul furnizorului său de baterii și un uragan care a scufundat literalmente o navă plină de vehicule.
Avertismentul angajatului că noul Fisker urma să urmeze un drum similar a fost puternic și, în cele din urmă, prevăzător. Fisker a depus cerere de protecție în conformitate cu Capitoul 11 săptămâna aceasta, după ce a petrecut doar un an expedierea SUV-ului său clienților din întreaga lume. În mare parte, eșecul său este direct legat de incapacitatea sa de a aborda îngrijorările ridicate de angajat în 2022.
Mulți clienți care au primit livrarea SUV-ului lor Ocean s-au confruntat cu probleme precum pierderea bruscă a puterii, probleme cu sistemul de frânare, chei defecte, mânere de uși problematice care îi puteau bloca temporar înăuntru sau afară din mașină și software defectuos.
Problemele de calitate și serviciu
Fisker s-a confruntat cu calitatea unor furnizori și angajații au spus că nu a construit un stoc adecvat de piese de schimb. Acest lucru a pus presiune suplimentară pe persoanele responsabile de încercarea de a repara mașinile pe măsură ce întâmpinau probleme și, în cele din urmă, a condus la compania care a luat piese nu doar de pe linia de producție a Magna din Austria, ci și de pe mașina lui Henrik Fisker.
În tot acest timp, angajații de nivel inferior și mediu au făcut eforturi considerabile pentru a ajuta baza de clienți în creștere lentă. Un proprietar mi-a spus că un angajat a răspuns la un apel telefonic pe telefonul personal în timpul unei înmormântări. Alți angajați au relatat povești despre lucrători care desfășurau activități de afaceri în timp ce erau la spital. Mulți au lucrat zile lungi, nopți și weekenduri – până în punctul în care cel puțin un angajat pe oră a depus o acțiune colectivă potențială din cauza acestei probleme.
Compania însăși a recunoscut în mai multe rânduri că nu avea suficient personal pentru a gestiona valul de solicitări de service de la clienți. Acesta a fost un alt loc în care angajații din alte departamente au intervenit. Unii încă primesc apeluri de la clienți și astăzi, chiar dacă au părăsit Fisker săptămâni sau luni în urmă.
În ciuda tuturor acestor lucruri, Fisker își laudă încă viteza de piață ca pe un succes pe măsură ce începe procesul de faliment. „Fisker a făcut progrese incredibile de la înființarea noastră, aducând SUV-ul Ocean pe pia