Alex Palou lauda echipa Chip Ganassi Racing pentru performanta sa in Grand Prix-ul Firestone din Monterey
Alex Palou a acordat o mare apreciere echipei Chip Ganassi Racing pentru faptul ca i-au oferit cel mai bun bolid in Grand Prix-ul Firestone din Monterey, dar recunoaste ca strategia sa la boxe a fost „risculata” si ca ar fi trebuit sa faca o treaba mai buna in prima parte a cursei.
Palou, care a obtinut pole position folosind doua seturi de anvelope rosii in Firestone Fast Six, si-a pierdut avantajul la Virajul 2, turul 1, cand Honda-ul lui Kyle Kirkwood de la Andretti Autosport l-a depasit pentru conducere pe exterior. Palou a petrecut apoi restul primei parti a cursei in urma lui Kirkwood.
Desi a ramas in pista un tur mai mult decat Kirkwood si a reusit sa intre in boxe cu o viteza suficient de mare pentru a-l depasi pe pilotul de la Andretti, a iesit in spatele lui Alexander Rossi, care de asemenea oprise un tur mai devreme si a reusit cel mai rapid tur al cursei. Schimbandu-si la al doilea set de anvelope primare, era de asemenea vulnerabil in fata lui Kirkwood si a coechipierului sau Colton Herta, care se aflau amandoi pe anvelopele mai moi, si desigur, l-au depasit prin Virajul 2 si 3 in turul urmator.
Pentru a-l readuce in fata, echipa l-a lasat in fata cand prima pauza a cazut in turul 36, in timp ce principalii sai rivali au intrat la boxe pentru a doua oara. Desi Palou a muncit din greu cand steagul verde a fost arborat, nu reusise sa obtina un avantaj suficient de mare fata de rivalii care economiseau combustibil pentru a-si mentine conducerea cand a facut a doua oprire in turul 55. Cu toate acestea, l-a depasit pe Rossi de la Arrow McLaren in turul 62 si pe Herta in turul 64.
De atunci, a fost deranjat doar de amenintarea lui Herta la reluari.
„Am facut o greseala, am fost prea amabil, am pierdut conducerea,” a spus campionul in exercitiu al seriei de doua ori. „La inceputul cursei, nu am executat cu adevarat. Masina era foarte rapida, dar nu am putut sa-l depasesc pe Kyle. Asta ne-a pus intr-o pozitie proasta. Da, nu eram foarte fericit cu mine insumi la inceput. Echipa a trebuit sa faca o strategie foarte risculata, prea risculata in opinia mea.
„A functionat asa ca sunt foarte fericit. Uneori ai nevoie de putina noroc. Nu a fost noroc. Sincer, am ramas in pista. Ne puneam evident in pericol daca era o pauza. Pierdeam tot avantajul pe care il obtineam impotriva lui Colton la momentul respectiv.”
Palou a spus ca desi are incredere in strategul sau Barry Wanser, a pus la indoiala daca au facut miscarea corecta de a ramane in pista cand ceilalti au intrat la boxe.
„Inteleg ce a facut,” a spus Palou, pentru care aceasta a fost a 11-a victorie in IndyCar. „Evident nu e strategia preferata. Am avut putine indoiala la inceput. In acelasi timp stiam ca ei stiu mult mai multe cifre. Aveau incredere in mine ca voi merge repede.
„Am multa incredere. Ca pilot, iti pui mereu la indoiala totul. Doar in cazul in care merge prost, pot spune, ‘Stiam asta!’ Cand am vazut pe toti venind la boxe, ‘Suntem siguri ca asta e o miscare buna?’ Daca nu mergea bine, puteam spune, ti-am spus. Daca mergea bine, puteam spune, Da, ai facut o treaba buna!”
„Stiam ca era riscant in cazul in care faceam, gen, cinci tururi, sa obtinem un avantaj. Stiam ca vom obtine un avantaj. Imaginati-va ca avem opt secunde in fata, apoi apare o pauza, suntem terminati. Trebuie sa facem o oprire suplimentara pentru toti. Vom fi in spatele cozii. Nu vom avea nicio modalitate de a depasi 10, 15 masini. De aceea a fost putin riscant…
„Cred ca ca pilot nu poti sa-ti pui mereu la indoiala ceea ce fac ei, mai ales cu trecutul pe care l-am avut cu Barry si cu toti cei care fac strategiile. Au fost la 99,9%. De fiecare data a fost uimitor.”
Intrebat cum a reusit sa-l urmareasca atat de aproape pe Kirkwood in prima parte a cursei fara ca anvelopele sale sa se degradeze in aerul murdar, Palou a explicat: „Cred ca a fost doar pentru ca am avut noroc sa avem un avantaj de viteza foarte mare de data aceasta. De obicei e rau sa fii atat de aproape, dar in opinia mea, alergam foarte incet si nici nu impingeam prea tare pe anvelope.
„Sunt alte curse in care, da, trebuie sa lasi un decalaj de 1,5 secunde, sa lasi anvelopele sa respire, sa-ti functioneze forta de apasare. Dar da, masina mea era superioara aici, si am putut sa raman aproape. Nu a fost bun pentru anvelope. La final am avut probleme, de asemenea. Dar el avea putin mai multe probleme.”
„Am fost surprins ca nu impingea la inceput. El, gen, economisea putin combustibil, chiar inainte ca degradarea anvelopelor sa fie o problema. Stiam ca cel mai bun lucru pentru noi era sa mergem cat mai repede posibil. De aceea incercam sa-l depasesc, lucru pe care nu l-am reusit.”