Bugatti Tourbillon: O combinație de specificații tehnice uimitoare și design superb
Bugatti Tourbillon face senzație prin combinarea specificațiilor tehnice uimitoare cu designul superb. Este și extrem de rapid, incredibil de scump și o specie rară datorită producției limitate. Dar știai deja asta, nu-i așa? Iată ceva interesant pe care s-ar putea să nu fi observat – un detaliu interior împărtășit cu un model vechi de Citroën.
Un detaliu interior neobișnuit
Noul hipercar din Molsheim are un butuc fix al volanului, la fel ca un alt automobil francez lansat acum aproximativ 20 de ani. Hatchback-ul compact C4 din 2004 a urmat o filozofie similară, deoarece doar marginea se rotea, în timp ce centrul rămânea fix în loc. Ideea era ca toate butoanele să fie întotdeauna în aceeași poziție, chiar dacă șoferul se deplasa la stânga sau la dreapta. Nu doar butoane, ci și lumini de avertizare legate de faruri, montate în partea superioară a butucului volanului.
Reîntoarcerea la idee
Citroën a incorporat acest aspect neobișnuit în alte mașini, inclusiv C4 Picasso și modelul mai mare C5. Cu toate acestea, caracteristica a fost în cele din urmă abandonată. Două decenii mai târziu, un alt producător auto francez dintr-un eșalon superior reia ideea, ducând-o la un nivel cu totul nou. Dezvoltat în colaborare cu producătorii elvețieni de ceasuri, grupul de instrumente din titan al Bugatti este fixat pe butucul volanului.
Un design inovator
Acest lucru înseamnă că aveți întotdeauna o vedere neobstrucționată a cadranurilor superbe. Tachometrul de 10.000 rpm și vitezometrul de 550 km/h (342 mph) sunt întotdeauna vizibile prin marginea groasă a volanului. Grupul de instrumente este în mare parte analogic, cu excepția unui ecran mic care arată viteza și în ce treaptă se află cutia de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte.
O conexiune interesantă
Deși butucul fix al volanului este în mare parte asociat cu Citroën și este readus în atenție de Bugatti, ideea nu s-a născut în Franța. Maserati Boomerang din 1972, proiectat de Italdesign, avea o filozofie similară. Gândiți-vă, mașina concept avea și ea o conexiune franceză, deoarece cadranele și comutatoarele proveneau de la un Citroën SM. Asta pentru că compania cu logo-ul dublu chevron deținea Maserati între 1968 și 1975.
Inovație continuă
Apoi, avem Koenigsegg și Jesko-ul său recent rechemat. Butucul volanului nu este fixat în loc, dar grupul de instrumente digital este montat pe el. Cum funcționează asta? Ecranul este giroscopic, astfel încât indicatorul se rotește odată cu volanul, asigurându-se că afișajul rămâne întotdeauna orizontal. Destul de interesant, nu-i așa?