Finalul pentru Fisker Inc
Dacă nu se întâmplă ceva dramatic în următoarele săptămâni – posibil chiar în următoarele zile – atunci acesta este finalul pentru Fisker Inc. Procedurile de faliment ale startup-ului de vehicule electrice se transformă într-o lichidare a activelor pentru a plăti creditorilor, nu într-o reorganizare și renaștere cu noi finanțări, au declarat avocații implicați în caz vineri. Dar cine veghează pentru proprietari aici?
Lupta pentru Piesele Fisker se Încinge
Nu a trecut nici măcar un an de când Fisker prezenta trei vehicule electrice complet noi, o variantă Ocean pregătită pentru off-road și un „supercomputer” destinat să alimenteze viitoarele vehicule. Acum, ceea ce a mai rămas din companie va fi împărțit creditorilor într-un tribunal de faliment din Delaware.
Reuters are informații despre ce se întâmplă în acest caz, inclusiv un avocat al Fisker confirmând că compania „nu anticipează în prezent că va putea obține finanțare”. Cu alte cuvinte, nu există niciun producător auto, altă companie sau finanțator care să vină să salveze situația și să reorganizeze compania în ceva nou. Cu câteva luni în urmă, s-a raportat (tot de Reuters) că Nissan era în discuții pentru o colaborare cu Fisker, posibil pentru a construi o camionetă electrică, dar acele discuții s-au încheiat rapid. Acum, nimeni nu vine să salveze Fisker.
Aceasta înseamnă că compania ar putea foarte probabil să treacă de la un faliment de tip Capitolul 11 la unul de tip Capitolul 7, care este o lichidare directă. Și s-ar putea să lase mulți dintre ceilalți creditori ai Fisker în dificultate după ce cel mai mare creditor al său, firma de private equity Heights Capital Management, primește ceea ce li se cuvine.
Câteva detalii din acea poveste:
[Avocatul Fisker Brian] Resnick i-a spus judecătorului de faliment Thomas Horan că compania intenționează să-și lichideze activele și a ajuns la un acord tentativ cu un singur cumpărător pentru toate cele 4.300 de vehicule ale sale.
Compania cu sediul în California, fondată de designerul auto Henrik Fisker, nu a fost niciodată profitabilă, cu aproximativ 273 de milioane de dolari în venituri în 2023.
Fisker și Întrebările Legate de Faliment
Fisker înregistrează o pierdere netă de 940 de milioane de dolari. Compania datorează peste 850 de milioane de dolari la două grupuri de obligaționari, iar avocații grupului mai mare au acuzat o facțiune minoritară condusă de Heights Capital Management că a preluat controlul datoriilor Fisker în noiembrie printr-o tranzacție „suspectă”.
La momentul respectiv, Fisker întârzia furnizarea declarațiilor financiare auditate conform acordurilor sale de datorie, iar Heights a folosit această „încălcare minoră, tehnică” pentru a revendica toate activele Fisker ca garanție pe obligațiunile sale, a declarat Alex Lees, un avocat pentru alți obligaționari.
„Practic, au predat întreaga afacere către Heights,” a spus [avocatul creditor Alex] Lees lui Horan. „Fisker a fost lichidat în afara supravegherii acestei instanțe, practic în beneficiul exclusiv al unui singur creditor.”
Hyundai și Programul de Vânzări de pe Amazon
Ți-ai cumpăra o mașină folosind Amazon? Hyundai dorește să poți face asta – sau cel puțin să poți căuta, să specifici ce vrei și să îți organizezi finanțarea și livrarea pe platforma gigantului de comerț electronic. Un program pentru a face exact acest lucru a fost anunțat anul trecut, dar în afara unui program pilot deschis doar angajaților Amazon, a evoluat destul de lent.
Unul dintre cele mai mari preocupări ale dealerilor este modul în care Amazon va gestiona prețurile vehiculelor și dacă retailerul online va folosi datele consumatorilor pentru a vinde produse complementare pe care alți dealeri le oferă, cum ar fi treptele laterale.
Programul Hyundai de Vânzare Auto pe Amazon
Conform Automotive News, programul se extinde într-o etapă beta mai mare, invitând mai mulți dealeri să se înscrie – și avertizându-i că nu fiecare magazin va putea participa. Se pare că vom afla mai multe despre cum funcționează acest lucru în săptămânile următoare, posibil chiar în săptămâna viitoare.
Acest program este important deoarece reprezintă o perturbare majoră a procesului de cumpărare a mașinilor, care pentru așa-numiții producători auto „tradiționali” este complet definit (inclusiv legal) de dealerii de franciză terți. Nu poți „comanda” un Hyundai Ioniq 5 online așa cum poți face cu un Tesla. Dar programul Amazon este menit să acopere această diferență, permițându-ți să faci partea de cumpărături pe site-ul lor și apoi conectându-te cu un dealer care se ocupă de detaliile vânzării și livrării.
(Voi spune și ceea ce nimeni altcineva nu va spune: Hyundai probabil face acest lucru pentru că, deși gama sa actuală de vehicule electrice este de clasă mondială, experiența sa de dealer este încă notoriu de slabă. Unii sunt grozavi, dar mulți sunt blocați în anii ’90 când brandul se adresa aproape exclusiv cumpărătorilor subprima. Trecerea prin Amazon ar putea fi menită să ocolească majoritatea acestor probleme.)
Dar rămân multe întrebări, inclusiv despre leasing, prețuri competitive, negociere, datele clienților și altele. După cum știm cu toții, dealerii nu se grăbesc să evolueze, mai ales când vine vorba de tehnologie nouă. Din poveste:
Conform unui dealer care a cerut să nu fie identificat, Hyundai și Amazon sunt în proces de adăugare a dealerilor și planifică să intre în funcțiune cu un pilot extins la 1 iulie.
Don Hall, președintele Asociației Dealerilor Auto din Virginia, care a fost la una dintre apeluri, a declarat pentru Automotive News că există „mai multe întrebări fără răspuns decât cele cu răspunsuri.”
Una dintre ele este cum va facilita Amazon schimburile. Alta este leasing-ul. „Suntem într-o poziție unică în istoria industriei auto în care schimburile sunt foarte importante pentru dealeri. Aceștia sunt disperați după inventar de mașini second-hand de calitate”, a spus Hall.
„Nu vrem să vedem această mașină vândută altor persoane care vând mașini second-hand online. Nu este un detaliu minor, este un detaliu major”, a spus el.
Conform Amazon, o funcționalitate de schimb este încă în curs de dezvoltare și va fi disponibilă mai târziu în acest an.
Sunt interesat să văd încotro merge acest lucru în viitor, deoarece, dacă este făcut corect, ar putea schimba jocul în industrie.
BMW Anulează Comanda de Baterii de 2 Miliarde de Dolari
BMW se retrage de la o afacere de 2 miliarde de dolari pentru achiziționarea de baterii EV de la furnizorul suedez Northvolt, nu din cauza scăderii vânzărilor sau cererii – producătorul auto bavarez se descurcă destul de bine acolo – ci din cauza întârzierilor și problemelor de calitate.
Iată mai multe de la Yahoo! Finance:
Conform unui dealer care a cerut să nu fie identificat, Hyundai și Amazon sunt în proces de adăugare a dealerilor și planifică să intre în funcțiune cu un pilot extins la 1 iulie.
Don Hall, președintele Asociației Dealerilor Auto din Virginia, care a fost la una dintre apeluri, a declarat pentru Automotive News că există „mai multe întrebări fără răspuns decât cele cu răspunsuri.”
Una dintre ele este cum va facilita Amazon schimburile. Alta este leasing-ul. „Suntem într-o poziție unică în istoria industriei auto în care schimburile sunt foarte importante pentru dealeri. Aceștia sunt disperați după inventar de mașini second-hand de calitate”, a spus Hall.
„Nu vrem să vedem această mașină vândută altor persoane care vând mașini second-hand online. Nu este un detaliu minor, este un detaliu major”, a spus el.
Conform Amazon, o funcționalitate de schimb este încă în curs de dezvoltare și va fi disponibilă mai târziu în acest an.
Northvolt și BMW Group se concentrează pe dezvoltarea celulelor de baterie de ultimă generație
„Northvolt și BMW Group au decis în mod comun să-și concentreze activitățile pe obiectivul de a dezvolta celule de baterie de ultimă generație”, a declarat un purtător de cuvânt al BMW joi, confirmând un raport al revistei Manager.
Revista a menționat problemele furnizorului de celule de baterie în ramparea producției în serie industrială ca motiv pentru anularea comenzii. Northvolt, fondată în 2016, se află, se pare, cu doi ani în urmă și se confruntă cu probleme de calitate în fabricație.
BMW a refuzat să comenteze motivele anulării comenzii. Purtătorul de cuvânt a declarat că producătorul auto este „încă foarte interesat să stabilească un producător de înaltă performanță de celule de baterie circulare și durabile în Europa”.
Este aceasta sfârșitul pentru startup-urile EV?
Cum am menționat săptămâna trecută, văd falimentul Fisker ca pe un produs al modului în care a fost gestionată compania, mai degrabă decât un simptom al oricărei încetiniri a vânzărilor de EV-uri. Dar trebuie să recunoaștem că este dificil pentru noii jucători în acest moment.
Pe lângă ratele de dobândă ultra-ridicate, avem mai mulți jucători „tradiționali” care devin serioși în ceea ce privește EV-urile și mașinile definite de software decât oricând, plus noi mărci din China care sunt clar hotărâte să nu se joace. Cel puțin pentru moment, zilele în care o companie poate porni ceva complet nou precum Rivian, Fisker, Lucid sau chiar Tesla par să fie în spatele nostru.
Sau nu sunt? Unde credeți că se îndreaptă startup-urile EV în viitor? Spuneți-ne în comentarii.
Contactați autorul: patrick.george@insideevs.com
Mașina electrică Ioniq 5 stabilește un nou record la Pikes Peak
O mașină electrică Ioniq 5 a stabilit un nou record la Pikes Peak, demonstrând performanțe remarcabile în cadrul competiției. Cu un design futurist și tehnologie avansată, acest model impresionează în lumea auto electrică.
Volvo EX30 a înregistrat vânzări în creștere în Europa în luna mai
Volvo EX30 a înregistrat vânzări în creștere în Europa în luna mai, datorită performanțelor sale remarcabile. Acest model a atras atenția publicului și a devenit o opțiune populară pe piața auto europeană.
Vandalul atacă Elon Musk etichetând 34 de Tesla Cybertrucks cu obscenități
Un vandal a atacat Elon Musk etichetând 34 de Tesla Cybertrucks cu obscenități, într-un gest de protest. Acest incident a stârnit controverse și a generat discuții în mediul online despre respectul față de proprietatea privată.
Electrify America intensifică securitatea încărcătoarelor în contextul creșterii furturilor de cabluri
Electrify America intensifică securitatea încărcătoarelor în contextul creșterii furturilor de cabluri, pentru a proteja infrastructura de încărcare a mașinilor electrice. Aceste măsuri sunt necesare pentru a asigura funcționarea eficientă a rețelei de încărcare.
Bateriile SCiB ultra-rapide de la Toshiba obțin o creștere a capacității cu 50%
Bateriile SCiB ultra-rapide de la Toshiba obțin o creștere a capacității cu 50%, reprezentând un avans semnificativ în tehnologia de stocare a energiei. Aceste baterii sunt o soluție inovatoare pentru industria auto și vor contribui la dezvoltarea mașinilor electrice performante.