Infiniti QX80: O revizuire a SUV-ului de trei rânduri
NAPA, California – E momentul mărturisirii. Am uitat un pic că Infiniti QX80 există. Sigur, a primit câteva actualizări în ultimii ani, dar a rămas practic același SUV mare cu trei rânduri de locuri din 2010. Sunt destul de sigur că obișnuiam să-l numesc Fudgie the Whale. Sau poate era Pudgie the Whale. Cum am spus, a trecut ceva timp.
Acum am avut ocazia să testez QX80 din 2025 și, uite, există multe de apreciat. A treia generație a acestui SUV cu șasiu pe cadru se concentrează pe tehnologie, stil și confort, făcându-l o alegere respectabilă în dreapta-centru. Cu toate acestea, calitatea sa de rulare împiedică QX80 să fie un home run.
Motorul V8 al lui Fudgie a fost înlocuit cu un V6 twin-turbo de 3,5 litri, capabil de 450 cai putere și 516 lb-ft de cuplu. Sigur, sunetul nu este la fel de plăcut ca al vechiului motor, dar produce mai multă putere și o economie de combustibil mai bună – 18 mpg combinat cu tracțiune spate și 17 cu tracțiune integrală. Cel vechi obținea doar 15 mpg cu tracțiune integrală. Cu cifre de consum atât de mici, aceasta este de fapt o diferență uriașă. Noul V6 turbo se potrivește bine cu o transmisie automată cu nouă trepte, transmițând puterea roților din spate ca standard în versiunile Pure și Luxe, sau la toate cele patru roți ca opțiune cu acele versiuni sau ca standard cu versiunile superioare Sensory și Autograph.
Nu există plângeri legate de livrarea de putere. Are suficientă forță pentru a te integra în trafic și transmisia schimbă treptele rapid pentru depășiri ușoare. Există cinci moduri de condus, precum și o setare Personală, dar îmi petrec timpul alternând între Standard și Sport. Acesta din urmă strânge direcția și trenul de rulare, permițând SUV-ului să se descurce destul de bine pe un drum sinuos fără prea multă înclinare laterală. Nu este un Mercedes-AMG GLS, dar începând de la mai puțin de 85.000 de dolari, inclusiv destinația, nu este nici pe departe la fel de scump.
Când te plimbi prin oraș, calitatea de rulare devine o problemă. Toate versiunile, cu excepția celei de bază Pure, sunt echipate cu o „Suspensie pneumatică electronică” și o „Suspensie digitală dinamică”, aceasta din urmă monitorizând mișcările lui QX80 pentru a aplica electronic forțe de amortizare. Acest lucru nu este neapărat ceva nou în lumea auto, dar alți producători fac asta mai bine. Mișcările în sus și în jos sunt bine controlate, dar am fost în bărci cu mai multă stabilitate laterală. Capul meu este aruncat în stânga și în dreapta ca și cum aș conduce un Jeep pe un drum de țară plin de praf, iar tot ce fac este să conduc pe străzile asfaltate din Valea Napa, California.
Aș fi curios să conduc modelul de bază Pure fără Suspensia Dinamică Digitală pentru a vedea dacă suspensia standard cu arcuri elicoidale face vreo diferență. Din păcate, nu au fost disponibile la acest eveniment de presă. Așa cum stau lucrurile acum, nu aș cumpăra un SUV care mă face vag să mă simt rău, cu atât mai puțin 112.590 de dolari pentru versiunea Autograph pe care am condus-o.
Este o rușine, pentru că sunt atât de multe alte lucruri pe care Infiniti le-a făcut foarte bine. Stilul este 100% pe punct și l-aș pune alături de Range Rover sau Cadillac Escalade în orice zi. Infiniti spune că grila a fost inspirată de o pădure de bambus – dacă ei spun asta, dar QX80 are o față foarte frumoasă. Luminiile de zi segmentate sunt sus și înguste, în timp ce farurile sunt mai jos, formând o mică adâncitură pe fiecare parte a grilei. Există chiar și un spațiu negativ interesant aici, ca parte a aerodinamicii, care direcționează aerul în jurul roților.
Jantele de 20 de inch sunt cele mai mici pe care le vei obține, dar cele de 22 de inch de pe mașina mea de test arată foarte bine pe QX80. Mânerele ușilor sunt aliniate cu caroseria, ieșind când te apropii de mașină, dar este partea din spate care sigilează cu adevărat afacerea aici. Bara de lumină LED orizontală acoperă întreaga lățime de 83 de inch și este segmentată ca luminile de zi din față. Cu toate acestea, bara este mai îngustă în mijloc, oferindu-i un aspect interesant și modern. Lucru bine făcut, Infiniti.
Design interior excelent
Designul excelent continuă în interior cu elemente din lemn cu pori deschiși și accente din aluminiu, scaune din piele matlasată semi-anilină și multe suprafețe moi la atingere. Scaunele sunt extrem de confortabile, toate finisajele fiind încălzite în toate cele trei rânduri. Cele mai multe finisaje au scaune răcite în primul și al doilea rând, iar există chiar o funcție de masaj disponibilă în primul și al doilea rând. Nu este cel mai revigorant masaj de pe fața planetei, dar masajul este ca pizza – chiar și un masaj prost tot este masaj.
Spațios și confortabil
Și este destul de spațios. Al treilea rând este de fapt confortabil pentru adulți de dimensiuni mari, ceea ce nu a fost întotdeauna valabil pentru SUV-urile de dimensiuni mari, iar acestea chiar se pot înclina puțin. Scaunele din al doilea rând durează puțin timp să fie mutate din cale, dar odată ce sunt mutate în față, este destul de ușor să ajungi în acel al treilea rând. Toate rândurile au porturi de încărcare USB-C cu până la 15 wați de putere pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor.
Infotainment și tehnologie
Pe bord domină două ecrane de 14,3 inch. Grupul de instrumente este configurabil în trei moduri, iar ecranul central vine cu Google Built-in. Acest lucru înseamnă hărți Google integrate cu o funcționalitate mai mare decât norma CarPlay, aplicații descărcabile din Google Play și control vocal oferit de Google Assistant. Ceea ce este cu adevărat cool este că direcțiile de navigare, muzica și apelurile telefonice pot fi setate să se audă doar prin difuzorul din tetiera șoferului, cel mai inedit dintre cele 24 de alte difuzoare incluse în sistemul audio Klipsch Reference (finisajele Sensory și Autograph). Apple CarPlay și Android Auto wireless sunt, de asemenea, standard, dar nu veți obține funcția audio individuală.
Caracteristici inovatoare
Sub ecranul de infotainment se află un ecran tactil de 9 inch pentru controlul HVAC și al modului de conducere. Acesta folosește feedback haptic pentru a vă spune că ați selectat cu succes o caracteristică, dar este nevoie de o lovitură destul de puternică pentru a reuși – o atingere ușoară sau o glisare nu va face treaba. Chiar sub acest ecran se află selectorul de transmisie cu buton de pornire înconjurat de o suprafață neagră lucioasă. Fiți pregătit pentru multe amprente în această parte a bordului.
Funcționalitate și tehnologie avansată
Cu toate acestea, caracteristica mea preferată aici este consola centrală de răcire a finisajului Autograph. Este suficient de mare pentru un pachet de șase sticle de sodă și suficient de înalt pentru a încăpea sticle mai mari de apă și alte lucruri. „Cutia de răcire” disponibilă în Lexus GX este mult mai mică. La începutul plimbării mele, am pus imediat două sticle de Diet Dr Pepper în cutie și au fost răcite perfect în 15 minute.
Capacitatea de depozitare
Infiniti QX80 din 2025 oferă o capacitate impresionantă de depozitare, de la 16 picioare cubice în configurația standard (mai mare decât majoritatea SUV-urilor full-size), extinzându-se la 59 de picioare cubice cu a treia rândul pliat complet, apoi la 101 cu ambele rânduri pliate. Suspensia pneumatică poate coborî QX80 cu aproape 3 inch pentru încărcarea ușoară a mărfurilor, precum și a pasagerilor.
Impresii generale
În total, sunt foarte impresionat de Infiniti QX80 din 2025. Designul său este remarcabil, trenul de putere este la punct, iar caracteristicile și tehnologia sunt o îmbunătățire semnificativă față de generația anterioară. Aș fi dorit ca calitatea călătoriei să fie puțin mai bine definită, dar acest lucru ar putea fi ceva ce compania poate aborda în modelul de anul viitor sau printr-o actualizare over-the-air.