Volkswagen Group investește 1 miliard de dolari în startup-ul de vehicule electrice Rivian
Volkswagen Group a anunțat marți că va investi 1 miliard de dolari în startup-ul de vehicule electrice Rivian, în cadrul unui acord amplu de dezvoltare software care ar putea ajunge până la 5 miliarde de dolari.
Această investiție este o veste bună pentru Rivian, care are înainte un traseu dificil în timp ce încearcă să dezvolte SUV-ul său de masă R2. Acțiunile startup-ului au crescut cu peste 36% în tranzacțiile post-oră.
Colaborare extinsă între Volkswagen și Rivian
Acordul prevede folosirea arhitecturii electrice și a platformei software existente ale Rivian de către Volkswagen. Toate mărcile din cadrul Volkswagen Group sunt incluse în acest parteneriat, ceea ce ar putea aduce elemente specifice Rivian în branduri de renume precum Porsche și Audi, dar și în propria inițiativă electrică a conglomeratului, Scout Motors.
Cele două companii vor înființa, de asemenea, o co-venture pentru dezvoltarea și extinderea tehnologiei. Aceasta va fi o asociere 50-50 cu co-CEO-uri care vor raporta atât la Rivian, cât și la Volkswagen Group.
Investiții și planuri viitoare
Inițial, Volkswagen va investi 1 miliard de dolari în Rivian printr-un titlu convertibil neasigurat care va deveni acțiuni comune Rivian odată ce se primesc anumite aprobări reglementare. Gigantul auto german va cumpăra încă 1 miliard de dolari din acțiunile comune Rivian în fiecare din anii 2025 și 2026. Cei 2 miliarde de dolari rămași vor merge către co-venture, fiind împărțiți între o investiție inițială și un împrumut în 2026.
RJ Scaringe, fondatorul și CEO-ul Rivian, nu a precizat exact când cele două companii au început să discute despre colaborare, dar a menționat că au multe de făcut pe termen scurt și sunt concentrate pe produsele existente în portofoliul Rivian și al Volkswagen Group.
Colaborarea dintre Rivian și Volkswagen Group
Discuțiile pentru colaborarea dintre Rivian și Volkswagen Group au început atunci când fondatorul Rivian, R.J. Scaringe, s-a întâlnit cu CEO-ul Volkswagen Group, Oliver Blume, la centrul de experiență Porsche.
Scaringe a mărturisit: „Am crescut fiind un mare entuziast al mărcii Porsche. Am restaurat modele clasice 356 și am deținut o varietate de produse interesante din familia Porsche/Volkswagen, așa că am realizat imediat că avem anumite interese vehiculare comune. Dar rapid, aceasta a condus la o discuție serioasă pentru a vedea cum putem colabora împreună”.
Blume a confirmat această înțelegere în cadrul convorbirii, spunând: „De la primul moment, a existat o conexiune foarte bună între noi, aceeași mentalitate, aceleași interese. Și afacerea noastră este o afacere bazată pe oameni, și atunci când vă înțelegeți unul pe celălalt, veți avea succes”. A adăugat că Rivian este „foarte agilă cu experiență în software-ul modern”.
Această colaborare vine la scurt timp după ce Rivian a început producția generației următoare a camionetei sale R1T și a SUV-ului R1S, o actualizare care a reconfigurat baza vehiculelor sale, schimbând totul de la pachetul de baterii și sistemul de suspensie până la arhitectura electrică, scaunele interioare și sistemul de senzori. Noua arhitectură electrică și platforma de calcul a Rivian au redus numărul de unități de control electronic (ECU) folosite pentru a controla vehiculul de la 17 diferite ECU-uri în prima generație la șapte. Această nouă arhitectură zonală permite Rivian să elimine peste 1,6 mile de cabluri din fiecare vehicul – o economie de greutate de 44 de kilograme – și să-și construiască vehiculele mai rapid.
Această nouă arhitectură electrică – sau ceea ce Scaringe descrie drept noua topografie a vehiculului – este considerată intern o inovație cheie la Rivian. Această nouă arhitectură zonală susține stiva de software a Rivian, care a fost, de asemenea, dezvoltată și implementată intern. Această stivă de software include totul legat de sistemele de operare în timp real (RTOS) care gestionează mașina, cum ar fi dinamica termică, sistemele ADAS și de siguranță, precum și un alt strat legat de sistemul de infotainment.
Această poveste este în curs de dezvoltare…