Noul BMW M5 2025: O mașină sport hibridă grea și puternică
BMW tocmai a lansat noul model M5 pentru anul 2025: o mașină sport sedan hibridă cu un motor V-8 twin-turbo și tracțiune integrală, având 717 cai putere. Cu o greutate de 5,390 de lire sterline, aceasta este mai grea decât unele sedanuri electrice, SUV-uri și chiar un pickup.
Comparativ cu alte mașini:
- Chevrolet Tahoe 2WD din 2022 (5,356 lbs)
- Ford F-150 Supercrew 4WD din 2024 (4,941 lbs)
- Lucid Air Sapphire din 2024 (5,336 lbs)
- Mercedes Maybach S-Class din 2023 (5,346 lbs)
- Range Rover Sport din 2024 (5,090 lbs)
Această mașină este o adevărată bestie din punct de vedere al greutății, iar în comparație cu generația anterioară, pe hârtie este puțin mai lentă. BMW susține că accelerează de la 0 la 60 de mile pe oră în 3,5 secunde, în timp ce modelul vechi atingea aceeași viteză în 3,2 secunde. Raportul putere-greutate este și el mai slab decât la vechea generație – noul M5 cântărește peste 1,000 de lire sterline în plus față de M5-ul anterior.
Este surprinzător să observăm această creștere bruscă a greutății în contextul tuturor celorlalte modele M5. Consultând graficul de mai jos, putem vedea că această tendință a fost relativ graduală. De exemplu, modelul E39 M5 cântărea doar 110 lire sterline în plus față de E34. Generația anterioară celei noi, F90, a pierdut de fapt 17 lire sterline în comparație cu vechea F10.
Această creștere bruscă de jumătate de tonă devine și mai alarmantă.
Compararea greutăților mașinilor: BMW M5 vs. Competiția Americană
În ultimii ani, tabelele s-au întors în ceea ce privește competiția americană din industria auto. Mașinile criticate pentru greutatea și lenea lor în comparație cu M5 sunt acum mai ușoare. De exemplu, modelul Dodge Charger Hellcat cântărea 4,570 de livre, adică cu 820 de livre mai puțin decât M5. Ultimele informații despre CT5-V Blackwing – principalul concurent american al M5 – arată o diferență de greutate de 1,267 de livre în favoarea acestuia. Și nici nu putem spune că M5 este o mașină mult mai mare, deoarece ampatamentul CT5-ului este la doar două inch-uri distanță de Seria 5.
Într-o notă jenantă, chiar și noul model complet electric i5 se află în avantaj. Modelul i5 M60, un BEV cu două motoare și o capacitate de peste 80.0 kilowați-oră, este mai ușor cu 143 de livre.
Am putea analiza reglementările europene privind emisiile, strategia de electrificare a platformei BMW și alte influențe pentru a descoperi exact ce a contribuit la această creștere semnificativă a greutății. Cu toate acestea, știm că din punct de vedere tehnologic nu este nevoie să fie așa.
Viitorul automobilelor hibride: Eficiență și Performanță
Automobilele hibride nu trebuie să fie grele; Nu aveți nevoie de un pachet de baterii brut de 18,6 kWh pentru a obține 190 de cai putere. Corvette E-Ray utilizează un pachet de baterii brut de 1,9 kWh pentru a obține 160 CP (și este abia mai greu decât ultimul BMW M2). Hibridele nu trebuie neapărat să fie mașini plug-in. Greutatea adăugată a unui încărcător încorporat poate…
Performanța Hybridă a BMW M5
De ce este necesară o autonomie electrică de peste 25 de mile într-un M5? Reglementările europene privind emisiile sunt mai stricte decât omologii lor americani, dar ultimul automobil din gama BMW care ar trebui să sufere ar trebui să fie sedanurile de performanță ale companiei.
O baterie cu densitate mare de putere, nu neapărat densitate mare de energie, este cheia pentru a face să funcționeze un automobil hibrid de performanță ușor. Porsche continuă să demonstreze acest lucru cu noul 911 GTS. BMW nu a ales încă această cale. Strategia companiei de a integra un motor într-o transmisie de propulsie existentă are cu siguranță avantaje în toată gama sa, dar economisirea în greutate nu se numără printre ele. M5 are un sistem de tracțiune integrală convențional cu o transmisie automată, cutie de transfer, arbore de transmisie față și multe altele. Pur și simplu au montat un motor electric deasupra acestora.
Viitorul automobilelor BMW M5
În ciuda tuturor constrângerilor de inginerie și reglementare ale BMW, perspectivele clienților sunt diferite. Modelul M5, indiferent de competența sa – și pare a fi foarte competent – nu va putea scăpa niciodată de faptul că cântărește mai mult decât un F-150 de dimensiuni complete. Comparativ cu mașinile de performanță electrice mai ușoare de astăzi, cu puteri de peste patru cifre, te face să te întrebi cât timp încă mașinile M de la BMW vor mai avea un motor cu ardere internă.
Vă amintiți când mărci precum Audi, Cadillac, Jaguar și Mercedes-Benz încercau să doboare Seriile 3 și 5, în special M3 și M5? Niciuna dintre ele nu a reușit cu adevărat. Competitorii lor respectivi erau aproape întotdeauna în umbra gigantului bavarez.
Se pare că tot ce trebuiau să facă era să stea și să aștepte.
Viitorul modelelor BMW pentru anul 2025
Compania BMW a dezvăluit planurile sale pentru viitoarele modele care vor fi lansate în anul 2025. Printre acestea se numără M5 și X3, dar și alte modele inovatoare.
BMW M3 electric va ‘depăși totul’
Unul dintre modelele care atrage atenția este BMW M3 electric, care se anunță a fi revoluționar. Se spune că acest model va ‘depăși totul’ și va aduce o nouă perspectivă în lumea mașinilor electrice.