Utilizarea mașinii hibrid plug-in ca încărcător de telefon
După un iarnă ușoră și lipsită de evenimente, am fost luat prin surprindere săptămâna trecută când compania noastră de utilități a decis să oprească complet substația noastră pentru întreținere de urgență … la ora 20:00 într-o vineri. Din fericire, vremea era frumoasă și nu aveam planuri care să necesite electricitate. Din păcate, telefonul meu era destul de descărcat – se apropia de epuizare cu un procent de baterie cu cifre singulare, de fapt. Și în timp ce puteam auzi generatoarele unora dintre vecinii mei pornind, am optat pentru ceva mai aproape de casă.
Mașina noastră pe termen lung, Mazda CX-90 PHEV din 2024, era parcată în spate, pe fundația acum uscată pentru noul meu garaj, proaspăt încărcată devreme dimineața (pentru a evita tarifele de vârf ale utilității mele). Utilizarea unei mașini hibride plug-in ca încărcător de telefon poate părea un scurtătură către o amprentă de carbon de dimensiuni mamut, dar 1) aceasta este sort-of o situație de urgență și 2) aceasta nu este cu adevărat diferită de o configurație vehicul-la-rețea, nu-i așa? Deci ce dacă „rețeaua” constă doar dintr-un cablu USB-C și telefonul meu însetat.
Cu mașina „pornită” și ușile deschise pentru a lăsa muzica să curgă peste lounge-ul meu asamblat în grabă, am avut o seară plăcută în căutarea unui eveniment potrivit. Datorită vremii de 70 de grade, controlul climatic ar putea rămâne inactiv, garantând practic că aș putea stoarce Mazda pentru mult suc de telefon fără ca motorul pe benzină să intre în funcțiune. De fapt, dacă Mazda ar fi fost doar un pachet de baterii și niște porturi USB, ar trebui să poată încărca complet telefonul meu de peste 700 de ori. Luând în considerare ineficiențele și energia necesară doar pentru a ține mașina în mers, presupun că numărul real ar fi mult mai mic decât atât, dar cu siguranță tot în sute. Este nevoie de multă energie pentru a muta o mașină.
Cel mai mare dezavantaj al mașinilor PHEV este că nu sunt ceva special dacă nu sunt conectate la priză. A avea o încărcare de nivel 2 acasă face cu siguranță ca acest lucru să fie o alegere evidentă. Mazda se va încărca de la 0 la plin în mai puțin de 2½ ore pe o configurație de 40 de amperi acasă, astfel încât ai putea teoretic obține cei 26 de mile de autonomie chiar între cursele relativ frecvente. Dacă călătoriile tale sunt scurte (sau poți încărca la ambele capete), ai putea merge ușor printr-o rutină destul de robustă fără a folosi niciodată motorul pe benzină. Cu toate acestea, nu ar fi particular de distractiv. PHEV-ul cântărește aproape 5.000 de lire sterline (nu mult mai mult decât standardul I6), așa că motorul electric singur nu te va face să câștigi curse.