Oldsmobile’s Unique Performance Options
La fel ca și Chevrolet Camaro Z/28, Oldsmobile a aplicat un cod de comandă pentru opțiunile sale de performanță. Cea mai faimoasă este pachetul W30 pentru modelele 4-4-2 din perioada 1966-1972, dar a existat și un model W-Machine disponibil doar pentru un singur an, care a reprezentat o abordare neobișnuită pe piața de performanță. Acest automobil, un Oldsmobile 4-4-2 W32 Sports Coupe din 1969, este alegerea noastră de astăzi. Acest Oldsmobile este listat pentru vânzare pe ClassicCars.com de către un dealer din afara Philadelphia-ului.
Dacă nu ești la curent, Camaro Z/28 și-a primit numele de la codul său de comandă, deoarece presa îl numea adesea „Pachetul Special de Performanță Z28”. Cu toate acestea, un test de drum din numărul din martie 1967 al revistei Car and Driver a fost intitulat „Chevrolet Camaro Z-28”, așa că nu e de mirare că Chevrolet a branduit pachetul.
Oldsmobile a făcut un lucru similar cu pachetul W30 pentru 4-4-2. Începând din 1968, Oldsmobile a început să promoveze mai agresiv W30. Deși broșurile îl numeau pachetul de Inducție de Aer Forțat, presa îl numea adesea opțiunea W30. Văzând o oportunitate, Oldsmobile a început să comercializeze W30 și motorul mic F-85/Cutlass S W31 ca parte a Mașinilor W ale Dr. Oldsmobile. Câteva luni în modelul anului, un nou pachet W32 a fost adăugat la lista Mașinilor W.
Pachetul W32 a fost unul dificil de înțeles de la început. Cel mai bun mod de a-l înțelege necesită să te uiți la rnrn
Motorul standard 4-4-2
Acest V8 de 400ci a fost evaluat la 350 de cai putere atunci când era echipat cu transmisia manuală standard cu trei trepte, dar dacă comandați una automată, puterea scădea la 325. De ce a făcut Olds asta este greu de spus, dar nu a ajutat reputația mărcii în ceea ce privește performanța pe stradă.
W32 – Performanță ridicată
W32 era practic motorul standard de 350 de cai putere de 400 cu echipament de performanță ridicată – un W de stradă, dacă vreți. „Conceput pentru a oferi clienților performanțe maxime într-un pachet automat de stradă,” susținea Oldsmobile într-un buletin de marketing, sugerând că acest „automat de stradă” va avea un puternic apel de vânzare pentru entuziaștii 4-4-2. Inclus cu W32 erau următoarele:
- Ducte de aer exterioare, furtune de inducție și filtru de aer cu admisie dublă special.
- Pompă de apă rezistentă cu ventilator de aluminiu și ambreiaj de ventilator special.
- Distribuitor de aprindere nou.
- Arbore cu came de performanță special pentru durată/ridicare.
- Decalcomanii pe aripa față W32.
Opțiuni obligatorii pentru W32
Opțiunile obligatorii atunci când comandați W32 includ:
- Transmisie M40 Turbo Hydramatic
- Diferențial cu alunecare limitată G80 cu axă G92 de 3.42
- Anvelope P37 F60x15 Super Wide Oval cu curea de fibră de sticlă și jante Super Sport de 7 inch lățime sau anvelope P81 F70x14 cu dungi roșii cu curea de fibră de sticlă
- Axele G88 de 3.91:1 sau G89 de 4.33:1 sunt opțiuni fără costuri suplimentare
- Radiator greu cu raport de axă G92
- Radiator greu cu axa G88 sau G89
Opțiuni indisponibile cu W32
Opțiunile care nu sunt disponibile cu W32 includ:
- Blocare uși electrice A93
- Condiționator de aer C60
- Echipament de răcire a motorului Y72
Oldsmobile a construit doar 297 de W32 în iulie, împărțite între 25 de Coupe-uri Sport (cu stâlp B), 247 de Coupe-uri Holiday (hardtop) și 25 de Convertibile.
Culoarea verde Glade Green metalică a acestui Oldsmobile 4-4-2 din 1969 face parte din cele 25 de Coupe-uri Sport W32. A primit o restaurare completă care păstrează toate componentele sale de fabrică, inclusiv carburatorul, distribuitorul, pompa de apă și ventilatorul de aluminiu cu ambreiaj. „Interiorul este corect din punct de vedere temporal, cu scaune negre de tip bucket și banchetă spate”, spune vânzătorul. „Volanul are instrumente Rally Pac, inclusiv un vitezometru de 120 mph, un tahometru de 7000 rpm cu ceas încorporat și afișaje pentru nivelul de combustibil, temperatura lichidului de răcire și presiunea uleiului.” Alte caracteristici includ consola, radio AM, difuzoare spate, direcție asistată și frâne cu disc în față. Roțile sunt reproduceri Hurst.
În afară de spațiile roșii ale aripilor și dungi de pe portbagaj, restaurarea acestui 4-4-2 pare să fie fidelă fabricii, iar certificarea Rocket Report a lui Steve Minore adaugă la pedegree-ul acestui Olds dincolo de documentația GM a Canadei și sticker-ul de geam inclus. Câți kilometri ai adăuga la cei 995 de mile post-restaurare de pe contorul de bord? Cumpără acesta pentru 84,900 dolari și spune-ne!
Apasă aici pentru această selecție a zilei de la ClassicCars.com.