Bugatti: Planuri pentru un nou model cu motor V-16
În 2009, Bugatti a renunțat la proiectul Galibier, un turism de lux extrem, din cauza faptului că Grupul VW nu a fost mulțumit de design. Se zvonește că modelul liftback cu cinci uși ar fi fost prea voluminos în producție. În schimb, s-a dat prioritate înlocuirii lui Veyron, astfel că în 2016 a apărut Chiron. Saltăm în timp până în 2024, iar Bugatti nu exclude lansarea unei mașini cu un motor cu 16 cilindri montat în fața șoferului.
În timp ce Galibier avea un motor W-16 twin-supercharged de 8.0 litri, succesorul său spiritual ar folosi motorul V-16 natural aspirat de 8.3 litri de la Tourbillon. Într-un interviu acordat revistei Autocar, Directorul de Design al companiei, Frank Heyl, a fost întrebat dacă motorul dezvoltat în colaborare cu Cosworth ar putea fi mutat în față: „Putem rearanja componentele.”
Planurile viitoare ale Bugatti par să urmeze direcția unui nou model cu performanțe excepționale, menținând tradiția motoarelor puternice și inovatoare care au făcut faimoasă marca în lumea automobilelor de lux. Așteptările sunt mari pentru ceea ce va urma din partea celebrului producător de mașini sport de înaltă performanță.
Viitorul Bugatti Galibier Concept
Deși nu este o confirmare oficială, cuvintele meticulos alese lasă loc pentru interpretare. Mai mult, Directorul de Design Bugatti, Frank Heyl, a sugerat că un model cu motor amplasat în față ar putea deveni realitate într-o zi. Întrebat dacă ar fi posibil să așeze motorul V-16 în față, succesorul lui Achim Anscheidt a declarat: „Cu siguranță. Mă referiți la Type 57 SC Atlantic: are motorul în față. Deci, poate mai târziu, dar momentan suntem extrem de fericiți că am ales această direcție.”
Chiar dacă este pe agenda de lucru, este puțin probabil ca un Bugatti cu motor amplasat în față să devină realitate în viitorul apropiat. Livrările modelului Tourbillon nu vor începe până în 2026. Între timp, marcă ultra-luxoasă cu sediul în Molsheim lucrează la realizarea roadsterului Mistral și a modelului Bolide destinat doar circuitului, ca ultimele capitole în cartea motorului W-16.
Bugatti’s Future Plans: New Models and Innovation
Recently, Bugatti concluded the production of the „regular” Chiron, signaling a new chapter for the luxury car manufacturer. With the introduction of a groundbreaking V-16 engine, there is speculation about its potential application in upcoming models. Bugatti’s strategic move towards diversifying its lineup and optimizing costs through the development of hybrid powertrains is evident.
Having a more varied portfolio compared to its predecessor, the Veyron, Bugatti is poised to explore new avenues under the management of the Rimac Group. The possibility of a front-engined model reminiscent of the Galibier with rear doors remains uncertain. However, the emphasis is likely to be on creating a grand tourer, while preserving the Chiron’s legacy as a pinnacle of uncompromised performance.
As Bugatti ventures into this exciting phase, the automotive world eagerly anticipates the unveiling of innovative models that will redefine luxury and performance standards.
Concepte Bugatti: Trecut și Viitor
În istoria sa bogată, Bugatti a prezentat numeroase concepte revoluționare care au atras atenția pasionaților de mașini din întreaga lume. Unul dintre aceste concepte memorabile este Bugatti EB 112 din 1993. Cu un design futurist și inovator, acest concept a reprezentat o viziune unică asupra mașinilor de lux din acea perioadă.
Bugatti EB 118: O viziune a viitorului
În anul 1998, Bugatti a prezentat conceptul EB 118, care a continuat tradiția inovației și excelenței din fabrica franceză. Cu linii elegante și tehnologie de ultimă generație, EB 118 a demonstrat încă o dată angajamentul Bugatti față de perfecțiune și performanță.
Descoperă Conceptele Bugatti EB: EB 118 și EB 218
Conceptele Bugatti EB 118 și EB 218 au fost modele uimitoare prezentate de celebrul producător auto în anii ’90. Aceste mașini au reprezentat o combinație perfectă între designul futuristic și performanțele de top, cucerind inimile pasionaților de automobile din întreaga lume.
EB 118 a fost primul concept prezentat, impresionând cu linii fluide și un aer sportiv. Designul său aerodinamic a fost completat de tehnologia avansată și atenția la detalii, făcându-l o adevărată bijuterie pe patru roți.
Pe de altă parte, EB 218 a continuat tradiția de excelență a Bugatti, aducând inovații și îmbunătățiri semnificative. Cu un design îndrăzneț și performanțe remarcabile, acest concept a reușit să impresioneze criticii și să stabilească noi standarde în industria auto.
Istoria Bugatti: Evoluția modelului Galibier
Cu toate că Galibier este cel mai cunoscut Bugatti care a avut un motor frontal în era modernă, au existat câteva modele înaintea sa. În 1993, EB 112 a venit cu un V-12 imprumutat de la supercarul puternic EB 110. Apoi, în 1998, a apărut EB 118 cu un motor W-18 aspirat natural (da, un W-18) și un stil de caroserie coupe. Un an mai târziu, în 1999, a fost introdus EB 218 ca sedan, păstrând motorul monstruos cu optsprezece cilindri. În anii 2010, modelele Atlantic și W16 Coupe „Rembrandt” au fost abandonate din cauza scandalului Dieselgate.
Impactul Dieselgate asupra Bugatti
Scandalul Dieselgate a avut consecințe majore asupra Bugatti, determinând eliminarea modelelor Atlantic și W16 Coupe „Rembrandt” de pe linia de producție. Aceste modele promițătoare au fost abandonate din cauza restricțiilor și schimbărilor impuse de scandalul emisiilor. Cu toate acestea, Bugatti a continuat să evolueze și să își redefinească designul și tehnologia pentru a se adapta la noile standarde impuse de industrie.