Volkswagen Group și Rivian: Colaborare în domeniul software
Recenta afacere de 5 miliarde de dolari între Volkswagen Group și Rivian este încă la începuturi. Se pare însă că Grupul VW a beneficiat de expertiza software a Rivian cu mult timp înainte ca parteneriatul să fie anunțat.
Brațul de software al Grupului VW, Cariad, a recrutat cel puțin 23 dintre cei mai buni angajați ai start-up-ului în ultimele luni, conform unei analize TechCrunch a datelor de pe LinkedIn. Directorul de software al Cariad, directorul pentru securitatea produsului, doi dintre vicepreședinți și doi ingineri principali au fost angajați de la Rivian. Aproape toate celelalte recrutări au venit din poziții de conducere în domeniul software de la Rivian, mulți dintre aceștia fiind recrutați în acest an.
Focus pe Talentele Software
Aceste recrutări au avut loc înainte de orice acord între VW și Rivian. Joint venture-ul, care ar permite gigantului german să valorifice expertiza software și arhitectura electrică a Rivian, este încă în curs de formare. Se așteaptă ca JV-ul să fie formalizat abia în al patrulea trimestru – un detaliu subliniat de purtătorii de cuvânt ai VW și Rivian.
În ciuda acestui fapt, valul de noi angajări ilustrează dorința VW-ului – și, mai specific, a Cariad-ului – de a exploata talentele software. Și aceste recrutări timpurii ar putea să se dovedească a fi fructuoase pe măsură ce joint venture-ul prinde contur.
Construirea Centrului Silicon Valley
Recrutările au consolidat eforturile Cariad de a construi un avanpost în Silicon Valley, în Mountain View, numit SDV Hub – un acronim care face referire la vehiculul definit de software pe care fiecare producător auto îl urmărește. SDV Hub este punctul central pentru arhitectura software de generație viitoare a Cariad cunoscută sub numele de „software 2.0”.
În toamna anului 2023, Cariad l-a recrutat pe Sanjay Lal, care a condus recent dezvoltarea sistemului de infotainment și middleware de ultimă generație de la Rivian, pentru a conduce înființarea SDV Hub-ului. Focusul inginerilor de la SDV Hub din California – precum și a unor angajați bazați în Germania sub conducerea lui Lal – este pe arhitectura software 2.0, care este concepută să fie un sistem de operare pentru toate mărcile din Grupul VW.
Colaborarea potențială dintre VW și Rivian
Atât reprezentanții Rivian, cât și cei ai VW au declarat că speculațiile sunt premature cu privire la o posibilă colaborare între cele două companii.
“Ne concentrăm inițial pe lansarea fără probleme a parteneriatului nostru cu Rivian și vom comenta despre restul aspectelor într-un moment ulterior,” se arată într-o declarație trimisă prin email de către VW.
Reformarea Cariad și angajarea de personal de la Rivian
Cu peste 7.000 de angajați la nivel global, Cariad are o prezență mai mică în America de Nord. Centrul SDV are în prezent aproximativ 230 de angajați, conform datelor de pe LinkedIn. Acest lucru înseamnă că foștii angajați de la Rivian reprezintă aproximativ 10% din baza de angajați a Cariad în regiune.
Aceste angajări survin în contextul în care Cariad se află în mijlocul unei restructurări după ani de lupte. Fondată în 2020, Cariad trebuia să accelereze dezvoltarea de software avansat și arhitectură electrică pentru marele impuls al Grupului Volkswagen în vehiculele electrice. Pe măsură ce Cariad a crescut ca dimensiune, problemele sale s-au acumulat. Platforma sa de software 1.2, dezvoltată inițial pentru mașinile Audi și Porsche, trebuia să fie finalizată în 2022. Întârzierile constante și alte probleme interne au condus la mai multe schimbări de conducere executivă și este considerată unul dintre motivele pentru care CEO-ul Grupului VW, Herbert Diess, a fost demis în 2022.
Cariad, acum sub conducerea lui Peter Bosch, a finalizat cu succes arhitectura de software 1.2 care va fi prezentă în viitorul Porsche Macan EV. Dar este arhitectura 2.0 care este menită să propulseze toate mărcile grupului în același domeniu ca Tesla.
Recrutarea de talente de la companii precum Rivian contravine modului în care Cariad își construia forța de muncă din America de Nord în ultimii doi ani. Înainte de ultimele luni, cei mai mulți angajați Cariad din regiune proveneau din alte locuri din cadrul Grupului Volkswagen, de la furnizori de software sau componente auto. Mult mai puțini veneau de la companii tech, precum directorul de inginerie software al Cariad, care și-a petrecut aproape un deceniu la Google.
VW și Cariad nu sunt singurii care se uită la startup-uri precum Rivian pentru a-și consolida forța de muncă. Propria inițiativă secretă de cost redus a Ford…
Proiectul EV atrage angajați de la Rivian, Tesla, Lucid Motors și chiar fostul proiect Titan de la Apple
Conform unui raport recent de la TechCrunch, proiectul EV a reușit să recruteze angajați talentați din companiile Rivian, Tesla, Lucid Motors și chiar din proiectul Titan de la Apple.