Revenirea la Mobilitatea TechCrunch
Bine ați revenit la TechCrunch Mobility – centrul dvs. principal pentru știri și perspective despre viitorul transportului. Înregistrați-vă aici gratuit – faceți clic TechCrunch Mobility!
M-am întors din vacanța din Danemarca și Germania, unde am reușit să încerc aproape orice tip de transport, de la biciclete la scutere, la condus pe Autostrada și luat trenul. Am luat chiar și câteva feriboturi. Se poate spune că cultura bicicletelor din Copenhaga m-a lăsat invidios.
Cea mai mare tranzacție a săptămânii vine de la startup-ul de camioane autonome Waabi. Compania a strâns 200 de milioane de dolari într-o rundă de la investitorii existenți Uber și Khosla Ventures, alături de mai mulți investitori strategici puternici precum Nvidia, Volvo Group VC, Porsche Automobil Holding SE și alții.
Waabi intenționează să folosească fondurile pentru a ajunge la un lansare comercial complet autonomă în 2025, dar acesta nu este singurul motiv pentru care investitorii sunt atât de optimiști în ceea ce privește tânărul startup. Modelul său fundamental AI generativ este capabil să raționeze aproape ca un om, fără a fi nevoie de volume mari de date din lumea reală pentru a se antrena, conform fondatorului și CEO-ului startup-ului, Raquel Urtasun. Acest lucru face sistemul AI mai eficient din punct de vedere al capitalului și mai ușor de scalat pentru camioanele autonome și nu numai.
Urtasun a spus că capacitatea AI-ului de a generaliza și de a se dezvolta rapid înseamnă că Waabi poate extinde tehnologia către alte aplicații, precum roboții taxi, umanoizii sau robotică de depozit.
Alte tranzacții care mi-au atras atenția…
Bitsensing a strâns un rund de 25 de milioane de dolari pentru a dezvolta în continuare tehnologia sa radar de înaltă rezoluție pentru vehicule autonome. Printre investitori se numără Korea Development Bank, HL Mando Corporation, Industrial Bank of Korea și Aju Capital.
LD Carbon a strâns 28 de milioane de dolari într-o rundă Serie C condusă de fondul de creștere al Toyota, Woven Capital, pentru a avansa economia circulară prin devierea anvelopelor uzate de la gropile de gunoi. Startup-ul își propune, de asemenea, să dezvolte piese auto reciclate de înaltă performanță, conform unui comunicat trimis către TechCrunch.
RBW EV, un producător de vehicule electrice din Londra de mașini sportive clasice britanice noi, a strâns 10 milioane de lire sterline de la Meson Capital Partners. Startup-ul oferă în prezent un Roadster.
Unigrid a ridicat 12 milioane de dolari într-o rundă condusă de Transition VC și Ritz Venture Capital pentru a produce baterii cu ioni de sodiu, care promit să fie o alternativă mai ieftină și mai sigură care poate completa bateriile cu ioni de litiu.
Studiul Universității din Central Florida sugerează că vehiculele autonome (AV-uri) sunt mai sigure decât oamenii în circumstanțe obișnuite în timpul zilei. Dar în alte condiții au dificultăți, conform New Scientist.
Senatorul din California, Dave Cortese, a abandonat proiectul său de lege SB 915 (care ar acorda orașelor mai mult control asupra implementării AV-urilor) după ce comitetul Adunării a propus amendamente care ar elimina efectiv intenția inițială a proiectului de lege. Industria AV-urilor consideră acest lucru o victorie, dar Cortese a declarat că va reintroduce proiectul de lege în cele din urmă.
Proiectul 3 Mobility, startup-ul croat de vehicule autonome cofondat de Mate Rimac, se pregătește să facă ceea ce descrie ca o „dezvăluire majoră” pe 26 iunie. Compania a ridicat recent 100 de milioane de euro (107 milioane de dolari) într-o rundă Serie A care a inclus sprijin din partea TASARU Mobility Investments, o companie deținută în totalitate de Fondul de Investiții Public al Arabiei Saudite.
Producătorul chinez de automobile și baterii BYD a semnat un MoU cu Ampersand, o companie africană de tehnologie energetică pentru vehicule electrice, pentru a decarboniza sistemul de transport comercial cu motociclete din Africa. Acordul implică achiziționarea de către Ampersand a celulelor de baterie BYD pentru a construi aproximativ 40.000 de motociclete electrice până la sfârșitul anului 2026.
ChargePoint colaborează cu LG Electronics din Coreea de Sud pentru a instala mai multe stații de încărcare pentru vehicule electrice în SUA. În cadrul acordului, ChargePoint va furniza software pentru a opera încărcătoarele EV ale LG, iar LG va furniza hardware-ul pentru a consolida rețeaua ChargePoint.
Revel a angajat încă doi foști angajați Tesla în poziții de conducere în echipa sa de infrastructură EV, a anunțat startup-ul. Acest lucru pare să facă parte dintr-o tendință crescândă a producătorilor de automobile și a companiilor de încărcare EV de a recruta talente de top pe care Elon Musk pare să le fi concediat pe un capriciu acum șase săptămâni.
Angajații Ultium de la fabrica de celule de baterii GM din Lordstown, Ohio, au votat pentru a ratifica un nou contract care le va oferi lucrătorilor de producție 35 de dolari pe oră până în octombrie 2027, precum și beneficii și protecții pentru sănătate și siguranță.
Tesla a ținut adunarea sa de acționari joi trecută după o bătălie fără precedent pe rețelele de socializare purtată de Musk și fanii Tesla. Nu ar trebui să surprindă pe nimeni faptul că investitorii au votat pentru a aproba pachetul de plată astronomic al lui Elon Musk. De asemenea, au votat în favoarea reîncorporării Tesla în Texas.
Acum Tesla a început să lupte pentru recunoașterea legală a acelui vot al acționarilor. Producătorul auto a scris judecătorului din Delaware care, în ianuarie, a decis că pachetul de plată al lui Musk a fost aprobat.
Decizia de plată a lui Tesla de 56 de miliarde de dolari este considerată incorectă de un judecător
Este incorect să spunem că votul acționarilor „impactează semnificativ” decizia ei de anulare a plății.
Și nu este singura bătălie legală în care s-a implicat Tesla în ultima săptămână. În timp ce unii acționari doresc să îi ofere lui Musk tot ce a cerut, alții se opun. Un grup de acționari l-au dat în judecată pe Musk și pe consiliul de administrație al Tesla săptămâna trecută, susținând că au încălcat obligațiile fiduciare și l-au îmbogățit injust pe Musk, permițându-i CEO-ului să lanseze xAI, pe care ei spun că este o companie AI concurentă.
Misc.
Start-up-urile de quick-commerce care promit livrare în 15 minute au apărut și au dispărut în orașele din SUA. Dar în India, sectorul crește odată cu urbanizarea rapidă a țării. Vor reuși start-up-urile indiene de quick-commerce, care se extind tot mai mult pe piața e-commerce, să găsească potrivirea produsului pe piață și economii unitare puternice acolo unde start-up-urile din SUA nu au reușit?
Mașinile săptămânii acesteia
Ce este „Mașinile săptămânii acesteia”? Este o șansă de a afla despre diferitele produse de transport pe care le testăm, fie că este vorba de o mașină electrică sau hibridă, o bicicletă electrică sau chiar o călătorie cu un vehicul autonom. În săptămânile următoare, vom împărtăși opiniile noastre despre Fiat 500e, câteva biciclete electrice, Nissan Ariya Empower+ din 2024 și multe altele.