Probleme financiare pentru Fisker
Fisker se confrunta cu „potențiale dificultăți financiare” încă din august anul trecut, conform unei noi depuneri în procedura sa de faliment Capitolul 11, pe care startup-ul EV a inițiat-o mai devreme în această săptămână.
Situația oferă o imagine mai clară asupra problemelor Fisker din 2023, în timp ce se lupta să-și intensifice livrările de SUV-ul său emblematic Ocean, în ciuda asigurărilor CEO-ului Henrik Fisker către public la acea vreme. În august 2023, chiar dacă sănătatea financiară a lui Fisker a început să scadă, compania a organizat un eveniment „Ziua Viziunii Produsului” pentru a promova mai multe modele noi în dezvoltare, inclusiv un EV cu costuri reduse și un pickup electric.
„Fisker nu stă pe loc,” a spus Henrik Fisker la acea vreme. „Vrem ca lumea să știe că avem planuri mari și intenționăm să ne extindem în mai multe segmente, redefinind fiecare cu amestecul nostru unic de design, inovație și sustenabilitate.”
Parteneriate și investiții
Problemele financiare iminente au determinat Fisker să caute un parteneriat sau o investiție de la un alt producător auto, conform depunerii, care a fost redactată de ofițerul său de restructurare desemnat. Discuțiile cu acel producător auto, pe care Reuters le-a raportat pentru prima dată că ar fi Nissan, s-au prelungit luni de zile înainte de a eșua mai devreme în acest an, plasând Fisker într-o „poziție precară”, conform depunerii. Fisker a oprit în cele din urmă producția Oceanului mai devreme în acest an, a trecut prin mai multe runde de concedieri și acum începe procesul de faliment.
Procedura Capitoului 11
Procedurile Capitoului 11 sunt menite să ofere lui Fisker un „spațiu de respirație” pentru a „stabiliza operațiunile în timp ce urmărește o lichidare ordonată și eficientă a activelor.” Cu atât de mulți creditori și datorii, nu este clar dacă compania va funcționa în vreun fel semnificativ odată ce acele active vor dispărea.
Una dintre problemele imediate care urmează să fie rezolvate în acest caz este ce se întâmplă cu Oceanurile Fisker rămase nesoldate. Brian Resnick, un avocat pentru Davis Polk care reprezintă Fisker în cazul Capitoului 11, a declarat într-o audiere vineri că compania a ajuns la un „acord de principiu” pentru a vinde cele 4.300 de Oceanuri nesoldate unei companii de leasing auto necunoscută.