Hibrizii plug-in: o alternativă populară
Hibrizii plug-in se află într-o poziție unică în prezent. În timp ce vânzările de vehicule electrice cu baterie au crescut constant în ultimii ani cu sprijinul politicilor și infrastructurii concepute pentru a-i favoriza, consumatorii au arătat recent că sunt interesați și de PHEV-uri.
Pentru început, hibrizii plug-in sunt un pod între mașinile cu benzină și vehiculele electrice cu baterie. Aceștia au atât un motor pe benzină, cât și unul sau mai multe motoare electrice alimentate de o baterie litiu-ion mică. Această combinație le permite șoferilor să parcurgă distanțe scurte, în general între 20-50 de mile doar în modul electric. Când bateria se epuizează, puteți fie să o conectați la priză, fie să vă bazați pe motorul cu ardere internă, lăsând puțin spațiu pentru anxietate legată de autonomie.
Creșterea PHEV-urilor depășește vehiculele electrice cu baterie.
Este clar că vânzările de vehicule electrice cu baterie încă depășesc cu mult vânzările de PHEV-uri, dar acestea din urmă au câștigat teren în ultimii ani. În parte, acest lucru se datorează faptului că consumatorii sunt îngrijorați de costurile ridicate deținerii unui vehicul electric cu baterie și de lipsa unei încărcări abundente și fiabile, precum și de anxietatea legată de autonomie.
Aceasta a determinat pe unii să creadă că PHEV-urile, și nu mașinile complet electrice, reprezintă un viitor electrificat mai plauzibil—cel puțin pe termen scurt. Cu toate acestea, cercetările din Perspectiva Vehiculelor Electrice 2024 de la BloombergNEF au unele rezerve cu privire la creșterea unor astfel de hibrizi. Aceasta explică cum ratele de adoptare sunt distorsionate datorită vânzărilor mari în principal în afara SUA, unde opțiunile de înaltă calitate au atras cumpărătorii în masă. Și mai spune că pentru producătorii auto, creșterea autonomiei lor complet electrice este o provocare critică considerată cheia pentru o adoptare mai largă.
2022 Jeep Grand Cherokee 4xe
Europa și China influențează ratele globale de adoptare a PHEV-urilor
Deci, PHEV-urile sunt din nou la modă? Ei bine, răspunsul este da, dar există o nuanță. Acestea au devenit populare în principal în Europa și China, care au reprezentat împreună 90% din vânzările de PHEV-uri anul trecut. În SUA, acestea nu sunt tocmai vânzări fierbinți.
În Europa, clienții au mai multe opțiuni excelente de PHEV-uri. Volvo XC60, Ford Kuga, BMW X1, Porsche Cayenne și Peugeot 3008 au fost unele dintre cele mai bine vândute modele din continent conform datelor JATO Dynamics (prin Statista).
China este o altă poveste. Țara a devenit cel mai mare piață de PHEV-uri în 2022 datorită unui val de modele accesibile de la BYD în principal. Dar multe alte mărci precum Li Auto și Geely luptă și ele pentru o cotă mai mare din piață.
Evolutia gamei PHEV de-a lungul anilor
Conform BNEF, producatorii auto isi maresc autonomia electrica a modelelor lor PHEV pentru a satisface nevoile consumatorilor. La nivel global, autonomia medie a modelelor PHEV a crescut de la 33 mile in 2017 la aproape 50 mile in 2023.
Cresterile de autonomie sunt rezultatul bateriilor mai mari si mai dense energetic. Dimensiunea medie a pachetelor de baterii PHEV a ajuns la aproximativ 15 kWh in SUA si Europa in 2023, comparativ cu 26 kWh in China. Si printre ele, cele oferite in SUA au cea mai mica autonomie electrica.
De la 2021, autonomia medie a modelelor PHEV in SUA a ramas stabila, in jur de 29.8 mile (48 km.) In Europa, a scazut de la aproximativ 43 mile (70 km) la aproximativ 38 mile (61 km.)
In China insa, hibrizii plug-in au depasit 57 mile (92 km) de autonomie electrica medie, aproape dublu fata de ce este disponibil in SUA.
Viitorul Hibrid al Chrysler Pacifica 2024
„Atunci când producătorii auto spun că vor aduce PHEV-uri în SUA, aduc cu adevărat PHEV-uri de înaltă calitate cu o gamă electrică mai lungă?” a declarat Corey Cantor, un analist senior EV la BNEF, pentru InsideEVs.
Oferirea unei game electrice mai lungi, așa cum este disponibilă în China, ar putea determina șoferii să folosească PHEV-urile în mod electric mai frecvent, a spus Cantor. Acest lucru este crucial deoarece beneficiile ecologice ale PHEV-urilor pot dispărea dacă sunt utilizate doar ca vehicule pe benzină.
„Nu înseamnă că este un lucru sigur,” a spus el. „Dar ai o șansă mai bună să determini consumatorii să încarce pentru perioade mai lungi decât dacă adaugi 22 de mile și trebuie să îl încarci constant.”
Utilizarea Defectuoasă în Lumea Reală, Costul Total de Proprietate
Consiliul Internațional pentru Transport Curat (ICCT) a constatat că beneficiile reale ale PHEV-urilor și cele prezentate în testele guvernamentale sunt foarte diferite. Consumul lor de combustibil și emisiile de CO2, în medie, sunt de aproximativ două până la patru ori mai mari decât cele observate în ciclurile de testare.
Gama nominală este mare deoarece standardele de economie a combustibilului fac adesea presupuneri în jurul emisiilor și utilizării gamei electrice. BNEF spune că acest lucru trebuie să se schimbe. „Extragerile din datele din lumea reală pe măsură ce penetrarea PHEV-urilor crește pot ajuta la oferirea unui design de politică mai realist și beneficii climatice tangibile,” se arată în raport.
Beneficiile încărcării regulate a unui PHEV
Dacă nu încărcați un PHEV în mod regulat, pur și simplu transportați greutatea mortă a bateriei cu ioni de litiu. Acest lucru duce la utilizarea unei puteri mai mari a motorului și, prin urmare, la mai mult combustibil. Acesta este și unul dintre motivele pentru care costul deținerii lor este mai mare decât al mașinilor cu motoare cu ardere internă și BEV-uri.
BNEF a declarat că chiar și cele mai eficiente PHEV-uri sunt mai scumpe de deținut decât mașinile medii cu motoare pe benzină și BEV-urile. Presupunând o rată de utilizare electrică de 50%, BNEF a constatat că Toyota RAV4 Prime era încă mai scump de deținut decât un Tesla Model Y sau un RAV4 cu motoare pe benzină sau hibrid.
„Din perspectiva unui producător auto, doriți să obțineți o utilizare cât mai mare a modului electric”, a spus Cantor. Acest lucru deblochează beneficiile utilizării mai puțin materiale pentru baterie, calificarea pentru creditele Actului de Reducere a Inflației sau necesitatea de a construi mai puține stații de încărcare EV, a adăugat el.
„Dar dacă utilizarea este încă prea mică, atunci veți putea să dăunați potențial climei”, a adăugat el.
Contactați autorul: suvrat.kothari@insideevs.com
Raportare suplimentară de către Tim Levin