Impactul cyberatacului asupra CDK Global
A trecut o săptămână de când cyberatacurile asupra CDK Global au determinat compania să închidă suita sa de software folosită de aproximativ 15.000 de dealeri auto din Statele Unite și Canada. Situația este una extrem de dificilă, deoarece software-ul bazat pe cloud gestionează totul, de la piese și servicii auto până la vânzări de mașini noi, finanțe, înregistrări auto și chiar salarii. Și este posibil ca aceasta să nu fie funcțională până în luna iulie.
CDK Global a fost surprinzător de tăcută pe parcursul acestei perioade dificile. Nu există declarații sau recunoașteri pe site-ul său public referitoare la cyberatac. Mesajele lăsate de Motor1 în căutarea unui comentariu și a unei actualizări nu au primit răspuns. Cu toate acestea, CEO-ul CDK Global, Brian MacDonald, a declarat pentru Automotive News că echipa sa de conducere executivă și personalul de vânzări lucrează zilnic cu clienții pentru a găsi soluții alternative.
Tranzacții cu pixul și hârtie
Aceste soluții vor trebui să fie suficiente pentru cel puțin încă câteva zile. Un e-mail presupus trimis dealerilor pe 25 iunie, văzut de Automotive News, menționează că serviciul probabil nu va fi restaurat până în data de 30 iunie.
În ceea ce privește aceste alternative, multe dintre ele implică tranzacții simple cu pixul și hârtia pentru a menține lucrurile în funcțiune, dar nu este ușor. Săptămâna trecută am vorbit cu managerul de piese și servicii de la un dealer Kia despre viața fără CDK. Echipele sale încă lucrează, dar…
Problemele majore după restabilirea software-ului
Managerul, care dorește să rămână anonim, a explicat: „Hârtiile mele se adună într-un ritm alarmant. Va fi un coșmar să generez documentele corecte odată ce totul va reveni la normal. Cel mai mare obstacol săptămâna aceasta este calcularea salariilor. Am tehnicieni plătiți în funcție de producție, așa că vom lua o medie a producției pe trei luni și le vom plăti comisionul în funcție de aceasta. Întreaga contabilitate a salariilor se face manual.”
Problemele înregistrării
Pe partea de vânzări, provocările par să fie mai mari. Și nu este vorba doar de finanțare. Chiar dacă plătești cash, software-ul CDK se ocupă de înregistrările online pentru vehiculele noi. Documentele pot fi completate manual, dar acest lucru adaugă mult timp procesului. Potrivit CNN, unele state limitează sau refuză complet să accepte documentele de la dealeri. În ceea ce privește personalul de vânzări care lucrează cu comision, întârzierile în proces duc la întârzieri în primirea salariilor.
„Sunt câțiva vânzători aici care nu au vândut nimic, așa că cecul lor va fi aproape de salariul minim,” a spus managerul de piese și service de la Kia.
Chiar și după ce totul va fi funcțional, dealerii ar putea avea nevoie de luni pentru a se recupera din consecințele acestui incident. Și deși se vehiculează o perioadă generală pentru restaurare în jurul începutului lunii iulie, CDK încă nu a furnizat o dată definitivă când sistemele sale ar trebui să fie complet operaționale.
Interdicția Guvernului referitoare la Taxele Ascunse de la Dealeri Auto este Amânată
Recent, Guvernul a decis să amâne interdicția referitoare la taxele ascunse impuse de dealerii auto. Această decizie a fost luată pentru a permite mai mult timp pentru consultări suplimentare și pentru a găsi cele mai bune soluții pentru piața auto.
Imagini cu Angajații Dealerului Care Conduc Corvette-ul Z06 al unui Client în mod Neautorizat
O înregistrare de la camera video de bord arată cum angajații unui dealer au luat un Corvette Z06 al unui client pentru o plimbare de plăcere. Acest incident nu este doar o încălcare a încrederii clientului, ci și o încălcare gravă a protocoalelor și a eticii profesionale.