CDK anunță că va dura „câteva zile” pentru a-și readuce sistemele online după atacurile cibernetice
Producătorul de software CDK spune că va dura „câteva zile” pentru a-și readuce sistemele online după atacurile cibernetice consecutive, în timp ce dealerii auto și service-urile auto din SUA, care depind de software-ul companiei, intră în a doua săptămână de perturbare.
Într-o declarație, purtătorul de cuvânt al CDK, Lisa Finney, a confirmat că compania a „început procesul de restaurare” a sistemelor sale și că „continuă să interacționeze activ cu clienții noștri și să le ofere modalități alternative de a-și desfășura afacerile.”
Nu s-a dat un termen specific pentru recuperare. Un mesaj telefonic preînregistrat pentru clienții CDK auzit de TechCrunch luni a spus că compania va „împărtăși cronologia odată ce va fi confirmată.”
Mesajul preînregistrat a spus: „Nu se pot efectua sarcini de integrare DMS,” referindu-se la software-ul său de management al dealerilor, care rămâne în mare parte inoperabil.
CDK, care produce software de management al clienților pentru dealerii auto și service-urile auto pentru gestionarea înregistrărilor lor de clienți și vehicule, furnizează tehnologiile sale către aproximativ 15.000 de dealeri în întreaga America de Nord.
Atacul cibernetic – raportat ca fiind ransomware – a început pe 19 iunie, cauzând întreruperi extinse clienților dealerilor CDK. CDK a confirmat că a experimentat un alt atac cibernetic mai târziu în ziua respectivă, care se presupune că va duce la întreruperi prelungite. Nu este clar dacă, sau cum, al doilea atac cibernetic a fost legat de primul.
Potrivit Bloomberg, citând o persoană familiarizată cu incidentul, hackerii cer companiei să plătească zeci de milioane de dolari ca răscumpărare pentru a-și recupera sistemele. Nu se știe încă dacă compania a plătit sau intenționează să plătească răscumpărarea, iar purtătorul de cuvânt al CDK, Finney, a refuzat să spună când a fost întrebat de TechCrunch.
La începutul săptămânii de lucru, dealerii din Statele Unite continuă să se confrunte cu întreruperi. Group 1 Automotive, unul dintre cei mai mari dealeri auto din SUA, a declarat într-o depunere de luni la autoritățile de reglementare că continuă să experimenteze perturbări în operațiunile sale din SUA, care depind de software-ul CDK.
Mai multe alte companii care depind de software-ul CDK, inclusiv Sonic Automotive și gigantul de închirieri Penske, au raportat, de asemenea, întreruperi în curs din cauza atacului cibernetic CDK în diferite niveluri ale afacerilor lor.
Sonic a spus că, deoarece incidentul era în desfășurare, nu a putut încă să determine ce date ale clienților au fost furate.
Știi mai multe despre atacurile cibernetice CDK? Ia legătura. Pentru a contacta acest reporter, ia legătura pe Signal și WhatsApp la +1 646-755-8849, sau prin e-mail. De asemenea, puteți trimite fișiere și documente prin SecureDrop.