Dezamăgirea cumpărătorilor de mașini electrice Fisker
Cumpărătorii de mașini Fisker au fost cuceriti de accentul companiei de start-up pe sustenabilitate, de aspectul atrăgător al primului lor SUV și de farmecul de a conduce ceva ce puțini știau că există. Acum, unii probabil își doresc să poată întoarce timpul și să cumpere literalmente orice altceva.
După luni de eșecuri, Fisker a depus cerere de intrare în procedura de faliment săptămâna trecută, lăsând clienții care au plătit în jur de 70,000 de dolari pentru mașinile lor electrice Ocean (și care deseori sunt încă obligați să-și plătească împrumuturile) simțindu-se frustrați, furioși și păcăliți. Ceea ce poate fi cel mai neliniștitor este că nu au nicio idee ce se întâmplă în continuare.
Fisker, compania de vehicule electrice, intră în faliment
Fisker a depus cerere de intrare în procedura de faliment de tip Capitolul 11 săptămâna trecută, la aproximativ un an după ce primul lor vehicul electric, SUV-ul Ocean, a apărut pe piață. Compania s-a confruntat, se pare, cu un produs problematic și cu o gestionare defectuoasă. Decăderea lasă mii de oameni care au cumpărat mașini Ocean întrebându-se ce se va întâmpla în continuare.
„Acum toți deținem mașini produse de o companie care a intrat în faliment,” a declarat Cristian Fleming, un posesor de Ocean din New York, pentru InsideEVs. „Nimeni nu știe cu adevărat ce înseamnă asta.”
Dacă Fisker nu reușește să se ridice din faliment, clienții lor ar putea să se confrunte cu consecințe financiare și logistice neplăcute. Este o situație complicată pentru toți cei implicați, iar viitorul vehiculelor electrice Fisker rămâne neclar.
Proprietarii de mașini Fisker sunt îngrijorați de piese, actualizări de software și chei
Multe mărci auto au închis complet sau au încetat să vândă mașini în SUA. Să luăm în considerare Saab, DeLorean, Suzuki, Pontiac sau Packard. Dar Fisker a eșuat atât de rapid încât a pus clienții într-o situație dificilă.
Startup-ul lasă în urmă atât o mașină neterminată, cât și un sistem de suport subdezvoltat pentru aceasta, ceea ce face căutarea de răspunsuri mult mai urgentă. Dacă Fisker ar fi lansat un produs mai testat în luptă și ar fi creat o operațiune de service mai robustă, ar fi putut evita această situație.
Proprietarii de mașini Fisker se întreabă dacă vor putea să-și repare ușor mașinile pe termen lung. Vor primi vreodată caracteristicile lipsă, despre care li s-a asigurat că vor fi transmise mașinilor lor prin actualizări viitoare de software, cum ar fi controlul de croazieră adaptiv sau asistenta la schimbarea benzii? Dacă ceva se strică peste o lună sau peste un an, de unde vor proveni piesele de schimb sau corecțiile de bug-uri? Ce se întâmplă cu reparațiile în garanție și asigurare? Va dispărea conexiunea 4G care permite funcții precum navigația într-o zi?
Acestea sunt doar câteva din problemele pe care proprietarii de mașini Fisker le-au exprimat în conversațiile recente cu InsideEVs și pe forumurile online.
Fisker Ocean: O mașină electrică revoluționară pentru viitor
Fisker Ocean este o mașină electrică care aduce o nouă perspectivă asupra vehiculelor electrice și a tehnologiei moderne. Această mașină nu seamănă deloc cu modelele „orfanizate” din trecut, cum ar fi Bricklin SV-1, care pot avea dificultăți în găsirea pieselor de schimb.
În timp ce un proprietar de Bricklin SV-1 se poate confrunta cu provocări în găsirea pieselor de schimb mecanice, Fisker Ocean este construită pe o platformă modernă ce depinde de software-ul conectat la rețea. Dacă acest software sau rețeaua nu sunt întreținute corect, Ocean-ul ar putea să piardă funcționalități cheie.
Fisker Ocean reprezintă viitorul mobilității sustenabile, oferind o combinație perfectă între design inovator, tehnologie avansată și preocupare pentru mediu. Cu caracteristicile sale unice și performanțele de top, Fisker Ocean promite să schimbe perspectiva asupra mașinilor electrice și să deschidă noi orizonturi în industria auto.
Problemele cu Fisker Ocean: Software și Fiabilitate
La fel cum smartphone-urile mai vechi sunt împiedicate de lipsa unei rețele 3G, Fisker Ocean se confruntă cu provocări similare.
În plus, software-ul nu a fost niciodată punctul forte al lui Ocean. În timpul anului de la lansarea Oceanului pe piață, mulți proprietari s-au confruntat cu diverse erori de software și probleme hardware, iar falimentul lasă unii să se întrebe dacă mașinile lor vor funcționa vreodată așa cum au fost anunțate. Administrația Națională a Siguranței Traficului Rutier a deschis patru investigații asupra Oceanului, inclusiv una privind o defecțiune la frânare. Fisker a emis recent un recall pentru a remedia un defect care poate duce la pierderea puterii. Chiar dacă problemele actuale vor fi rezolvate cumva de departamentul de service redus al Fisker, unii se tem de apariția altor probleme.
Un proprietar, care a cerut să rămână anonim din motive personale, a declarat că în cele din urmă a convins un tehnician Fisker să îi comande un ecran nou pentru sistemul de infotainment, care uneori se închidea, și mânere de ușă, care erau fragile și se crăpau. Acum nu este sigur dacă acele piese vor sosi vreodată. Și în plus, a spus el, aceasta este doar vârful aisbergului în ceea ce privește problemele pe care le-a raportat către Fisker.
Recuperarea Fisker Ocean: O Șansă pentru Viitor
Proprietarul Fisker Ocean a exprimat îngrijorare cu privire la întârzierea livrării și actualizării software-ului mașinii sale. În ciuda faptului că a achiziționat mai multe bilete pentru evenimente viitoare legate de mașina sa, acesta se întreabă dacă toate acestea vor fi uitate.
Speranța sa este ca „ceva magic să se întâmple” – ca un producător auto experimentat să preia controlul și să finalizeze software-ul Oceanului. Pe lângă remedierea bug-urilor, proprietarul ar dori să primească în cele din urmă controlul de croazieră adaptiv, o caracteristică destul de obișnuită în zilele noastre, pe care Fisker a promis că o va oferi printr-o actualizare de software.
Problemele întâmpinate de proprietarii de mașini Fisker după concedierea majorității angajaților
În ultimele săptămâni, proprietarii de mașini Fisker au raportat că stau la coadă la linia de servicii pentru clienți a companiei timp de ore întregi, doar pentru a fi deconectați. Mesajele lor de e-mail și de pe rețelele de socializare au rămas fără răspuns. Înainte de faliment, Fisker a început să se îndepărteze de modelul de vânzare directă către consumator, asemănător cu cel al Tesla, și să se îndrepte către un model de distribuție convențional.
Provocările legate de piesele de schimb pentru mașinile Fisker Ocean
Găsirea pieselor de schimb de bază a devenit un coșmar chiar și în perioada în care Fisker era încă în totalitate operațional. Conducerea Fisker credea că modelul Ocean va fi atât de bine construit încât un stoc de piese în SUA nu ar fi fost necesar. Ca rezultat, proprietarii de mașini Ocean au așteptat săptămâni sau luni pentru piese precum parbrize și bare de protecție. În viitor, unii se tem că un accident minor sau un component defect ar putea face mașina lor imposibil de condus. De asemenea, clienților li s-a furnizat doar un singur breloc pentru cheie, care a avut probleme și se află în fruntea listei de nemulțumiri a multor proprietari.
Cum să faci față unui accident auto
Accidentele auto pot fi momente stresante și dificile, dar este important să știi cum să reacționezi în astfel de situații. Iată câțiva pași pe care ar trebui să îi urmezi în cazul unui accident auto:
1. Păstrează-ți calmul
Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să încerci să îți păstrezi calmul. Respiră adânc și încearcă să îți regăsești echilibrul emoțional. Este important să rămâi concentrat și să îți păstrezi claritatea mentală pentru a putea gestiona situația eficient.
2. Verifică starea de sănătate
Verifică dacă tu sau pasagerii tăi sunteți răniți. Dacă este nevoie, sună imediat la serviciile de urgență pentru a primi asistență medicală. Siguranța ta și a celor din mașină este prioritară.
3. Evaluează daunele
Analizează daunele mașinii și, dacă este posibil, mută vehiculele implicate într-un loc sigur pentru a evita alte accidente. Nu uita să iei datele de contact ale celorlalți șoferi implicați și să faci fotografii ale locului accidentului pentru a-ți susține ulterior declarația la poliție.
4. Raportează accidentul
Anunță autoritățile competente despre accident. Completează un raport la poliție și asigură-te că ai toate informațiile necesare pentru a putea înregistra accidentul corect.
Reține că este important să fii pregătit pentru astfel de situații și să cunoști pașii pe care trebuie să îi urmezi în caz de accident auto. Cu calm, răbdare și atenție la detalii, vei putea gestiona mai ușor orice incident rutier.
Experiențele Diferite ale Proprietarilor de Fisker Ocean
Câțiva proprietari sunt într-o stare de spirit mai bună decât alții, în special cei ai căror experiențe au fost până acum fără probleme. Andrew Bock, un proprietar de afaceri din California de Nord, își iubește Oceanul și a achiziționat mașina înțelegând riscurile implicate, a declarat el pentru InsideEVs. Nu a întâmpinat probleme majore, dar este îngrijorat în legătură cu posibilitatea de a pierde funcțiile activate prin internet sau cheia mașinii. El speră că Fisker va distribui mai multe chei proprietarilor ca parte a procesului de faliment.
„Sunt dezamăgit, dar nu sunt genul de persoană care crede că lumea se prăbușește”, a spus Bock, recunoscând că probabil se află în minoritate.
În general, proprietarii de Ocean spun că se bucură foarte mult de mașină atunci când funcționează. Dar cei cu mașini defecte sunt în modul panică.
O Mașină Electrică Defectă și Fără Soluție în Vedere
Mike Satz, care lucrează în suportul vânzărilor în New Jersey, și-a cumpărat Oceanul pregătit pentru unele mici probleme timpurii. Dar se aștepta și ca Fisker să fie prezent pentru a rezolva aceste probleme pe măsură ce apareau. În schimb, se află acum în fața unei mașini care nu pornește și nu a reușit să intre în contact cu serviciul clienți al Fisker, a declarat el pentru InsideEVs. Auzind știrile despre faliment, mai întâi a simțit furie, iar apoi disperare, a spus el.
„Este pur și simplu un vârtej de emoții”, a spus el. „Toți cei care dețin un Fisker în acest moment trebuie să înțeleagă că se află într-o situație foarte proastă.”
Se întreabă dacă ar trebui să-și vândă mașina pentru piese, având în vedere lipsa de componente. A spus că se simte dezamăgit de start-up, care i-a devalorizat mașina prin reducerea bruscă a prețurilor, anulând în mod abrupt
Asistență rutieră și problemele unui client nemulțumit
Un client nemulțumit se plânge că serviciul de asistență rutieră nu a reușit să îl ajute în momentele de nevoie. În plus, acesta se simte frustrat pentru că i s-a oferit un automobil pe care îl plătește, dar nu poate conduce.
“Toate aceste mici probleme se adună și doar înrăiesc și mai mult situația clientului care i-a sprijinit în toată această perioadă”, a declarat Satz.
Problemele financiare ale Fisker: Ce spun proprietarii de Oceans
Holly Affleck, o executivă de afaceri din Fort Worth, Texas, a declarat pentru InsideEVs că mașina sa Fisker Ocean a rămas blocată într-un modul de funcționare limitată, în care nu poate depăși aproximativ 30 mph, începând din finalul lunii martie. Fisker i-a spus că are nevoie de o nouă pompă de răcire, dar nu a reușit să îi furnizeze una sau să îi repare mașina. Aceasta a intrat în arbitraj împotriva Fisker în speranța de a o forța să îi cumpere înapoi Oceanul și a câștigat cazul în iunie – chiar înainte ca compania să intre în faliment.
Ea își pune la îndoială faptul că Fisker îi va returna vreodată banii și este hotărâtă să își repare mașina în orice fel posibil. Căutarea pieselor a fost însă dificilă.
“Fără capacitatea de a obține piese, suntem cu toții într-o stare de incertitudine,” a spus Affleck. “Mă simt rău că nu există protecții mai mari pentru consumatori pentru probabil cea de-a doua cea mai mare achiziție a unui american în viața lor.”
Ea și alții au spus că Fisker ar fi trebuit să fie mai clar cu privire la dificultățile sale financiare mai devreme. Dacă cumpărătorii ar fi înțeles mai bine ce era în pregătire, ar fi putut vinde Oceans când aveau o valoare mai mare sau ar fi putut renunța complet la achiziție, au afirmat aceștia. În documentele recente depuse în instanța de faliment, Fisker a descris că se afla într-o stare de dificultate financiară încă din august anul trecut, chiar în jurul timpului în care a organizat un eveniment spectaculos pentru prezentarea a trei modele viitoare.
Artin Boghouzian, un avocat cu CA Lemon Law Firm din California, a declarat că a trimis recent scrisori de cerere către Fisker în numele a 11 proprietari de Ocean care au reclamat…
Problemele cu mașinile Fisker
Proprietarii de mașini Fisker se confruntă cu o situație dificilă din cauza defectelor automobilelor lor. Echipa legală a startup-ului nu le-a răspuns de săptămâni întregi, conform declarațiilor unui client. Odată cu falimentul companiei Fisker, obținerea oricărui fel de compensație pentru clienții săi a devenit mult mai dificilă, deoarece aceștia ar trebui să plătească taxele avocatului doar pentru a se alătura unei lungi liste de creditori care sunt datori cu sute de milioane de dolari. Clientul a spus că aceștia sunt „furioși, supărați, învinși, dezamăgiți, simțindu-se înșelați pentru că așa au fost.”
„Te confrunți cu oameni blocați. Au fost înșelați. Nu au nicio soluție,” a declarat Boghouzian. „Stau cu o găleată în garaj pe care nici măcar nu mai vor să o privească.”
De obicei, producătorii auto sunt deschiși să rezolve rapid reclamațiile conform Legii Lemon, fie că acest lucru înseamnă răscumpărarea unei mașini defecte sau remedierea acesteia și compensarea șoferului pentru problemele întâmpinate.
Proprietarii de Fisker Ocean Iau Inițiativa Acolo Unde Fisker a Eșuat
Proprietarii de Fisker se află acum în ceață cu privire la ceea ce le rezervă viitorul. Potrivit The Wall Street Journal, firma se află în discuții pentru a vinde cele aproximativ 4.000 de Oceans nevândute către o companie de leasing din New York specializată în vehicule Uber și Lyft. Pentru unii proprietari, aceasta este o rază de speranță că nu vor fi complet abandonați.
Însă, cu Fisker pe suport vital și fără prea multe opțiuni, proprietarii de Ocean iau în mâini situația lor precară cât de bine pot. Unii au lansat Fisker Owners Association, care își propune să mențină Oceans-ul funcționale cât mai mult posibil, chiar dacă Fisker însuși nu va reuși. Membrii asociației lucrează pentru a asigura un stoc sănătos de piese, publică soluții de reparații pe cont propriu și susțin interesele proprietarilor în timpul discuțiilor de faliment ale Fisker.
Grupul luptă pentru terea vivoare a comunității Fisker și pentru a asigura că acești proprietari nu vor fi lăsați în urmă.
Problemele cu promisiunile nesatisfăcute ale mașinilor electrice Fisker Ocean
Proprietarii de mașini electrice Fisker Ocean se confruntă cu probleme legate de garanțiile neîndeplinite, disponibilitatea continuă a pieselor și conectivitatea 4G, precum și întreținerea continuă a infrastructurii IT la care tehnicienii se conectează atunci când efectuează service pentru Oceans. Aceștia doresc ca Fisker să livreze toate caracteristicile promise sau, cel puțin, să plătească proprietarilor valoarea acestora.
Între timp, Fleming, unul dintre fondatorii organizației, transmite un mesaj lui Henrik Fisker, omul care dă numele companiei și care este CEO: „Gândește-te la oamenii care au cumpărat mașinile tale.”
Rivian R1T – O evaluare a proprietății după doi ani: Slăbiciunile unui camion de muncă
Rivian R1T este unul dintre cele mai interesante vehicule electrice de pe piață, fiind conceput pentru a fi un camion de muncă durabil și puternic. După doi ani de proprietate, este important să evaluăm atât punctele forte, cât și slăbiciunile acestui model.
Unul dintre aspectele pozitive ale Rivian R1T este performanța sa excelentă pe teren accidentat. Capacitatea sa off-road impresionantă și puterea sa de tractare fac din acest camion o alegere excelentă pentru cei care lucrează în medii dificile sau care au nevoie de un vehicul puternic pentru aventurile lor.
Cu toate acestea, există și anumite slăbiciuni ale Rivian R1T care ar trebui luate în considerare. Unul dintre aspectele criticate este autonomia sa limitată, care poate fi o problemă pentru cei care călătoresc pe distanțe lungi fără posibilitatea de a-și reîncărca vehiculul. De asemenea, un alt aspect menționat este prețul ridicat al acestui model, care ar putea descuraja potențialii cumpărători.
În concluzie, Rivian R1T este un camion de muncă puternic și durabil, dar care vine cu anumite compromisuri. Este important ca fiecare potențial cumpărător să analizeze atent atât avantajele, cât și dezavantajele acestui model înainte de a lua o decizie de achiziție.