Aspecte pozitive și negative
Infotainment și tehnologie de siguranță bune; dimensiune plăcută; loc spațios în al doilea rând
Design interior plictisitor; lipsa varietății de configurații; spațiu mic de depozitare
Cadillac XT4 2025 este un crossover de lux mic și elegant care se situează undeva între segmentele subcompact și compact, oferind suficient spațiu pentru pasageri și în același timp o manevrabilitate bună și parcare pentru setările mai strânse ale orașului. În mare parte, este similar cu anul trecut, care a adus aspecte exterioare actualizate și un nou ecran LED curb de 33 de inci în interior. În general, este un SUV de dimensiuni potrivite pentru unii, cu un aspect exterior plăcut, un spațiu bun pentru picioarele din spate, tehnologie de calitate și un preț destul de accesibil pentru segmentul de lux.
Cu toate acestea, interiorul este puțin lipsit de inspirație; în ciuda noului ecran și a unor atingeri interesante, se simte mai mult ca un Chevrolet în interior decât interioarele mai calitative și mai detaliate ale Cadillac-urilor recente. Acest lucru nu este surprinzător având în vedere că XT4 este destul de avansat în ciclul său de viață, dar este adevărat totuși. De asemenea, nu există opțiuni de motor în afara motorului turbo patru de 2.0 litri, chiar dacă acest motor este destul de puternic pentru acest crossover mic.
Interior și tehnologie
Interiorul XT4 s-a îmbunătățit cu o mică reîmprospătare pentru anul model 2024, când a primit un ecran curb de 33 de inci (ca cel din Cadillac Lyriq) în partea de sus a bordului, servind ca ecran de infotainment în dreapta și un panou de instrumente digital în fața șoferului. Rulează aceeași interfață cu Lyriq, cu un grup de instrumente configurabil și servicii Google Built-In. De asemenea, ne plac comutatoarele fizice sub o bandă digitală corespunzătoare pentru controalele HVAC mai jos pe consola centrală. Apple CarPlay wireless și Android Auto sunt standard, iar cumpărătorii pot face upgrade cu un sistem audio AKG Studio cu 14 difuzoare.
Dimensiuni
XT4 este un fel de vehicul intermediar. Este cu aproximativ 6 inci mai lung și câteva sute de kilograme mai greu decât cele mai mici crossovere de lux, care includ Volvo XC40 și BMW X1. Dar este puțin mai mic decât SUV-urile „compacte” precum Audi Q5, Mercedes GLC și Acura RDX. Lexus NX este probabil cel mai apropiat rival al XT4 în ceea ce privește dimensiunile exterioare.
Interiorul este o altă poveste, deoarece ampatamentul lung al XT4-ului ajută la acordarea unui spațiu pentru picioarele din spate care depășește de fapt multe dintre acele SUV-uri care sunt mai mari în exterior. Acum, diferențele în modul în care sunt efectuate măsurătorile interioare de către producători pot face ca astfel de afirmații să fie fragile – XT4 nu este o limuzină – dar pasagerii din spate ar trebui să aibă mai mult spațiu decât vă așteptați. Din păcate, spătarul scaunului din spate este extrem de vertical și nu se înclină, așa că confortul general ar putea fi îmbunătățit.
Capacitatea de încărcare a bagajelor
Încărcarea a cinci valize în zona de marfă. Capacitatea maximă de încărcare de 48,9 picioare cubice este foarte dezamăgitoare, dar este probabil rezultatul unui acoperiș destul de scăzut și a lipsei de „spațiu aerian” în zona de marfă deasupra liniei scaunului din spate. Prin urmare, nu este o alegere grozavă pentru transportul articolelor voluminoase.
Consumul de combustibil și specificațiile de performanță ale XT4-ului
Fiecare XT4 din 2025 vine cu un motor turbo de 2.0 litri în linie care produce 235 cai putere și 258 lb-ft de cuplu. Timpurile publicate de 0-60 mph au fost în intervalul de 7 secunde, în timp ce competitorii, atât mai mari, cât și mai mici, tind să fie în intervalul de 6 secunde.
O transmisie automată cu nouă trepte și tracțiune față sunt standard, dar tracțiunea integrală este o opțiune pe ambele niveluri de echipare. Neobișnuit (pentru vehiculele în afara GM), șoferul trebuie să aleagă să activeze manual sistemul de tracțiune integrală pentru a fi activ. Odată ce este angajat, totuși, nu numai că direcționează puterea în față și în spate, dar și lateral în spate pentru o manevrabilitate îmbunătățită și tracțiune pe vreme rea.
EPA nu a publicat estimările de consum de combustibil pentru 2025 în momentul redactării acestui articol, dar fără modificări ale trenului de rulare, ne așteptăm să rămână la 24 mpg în oraș, 29 mpg pe autostradă și 26 mpg combinat cu tracțiune față. Acestea suferă doar puțin, la 23/28/25 mpg, cu tracțiune integrală.
Cum este să conduci un XT4?
Motorul turbo de patru cilindri al XT4-ului este poate un pic zgomotos la pornire, dar odată ce pornește impresionează prin rafinamentul său și cuplul la turații reduse. Acesta este un motor high-tech, așa cum am documentat în prima noastră experiență cu XT4, capabil să obțină o economie de combustibil puternică și o putere de depășire pe autostradă. Accelerarea ar trebui să fie mai mult decât suficientă pentru majoritatea oamenilor, dar trebuie să știți că SUV-urile rivale sunt puțin mai rapide.
Pedala de accelerație care controlează motorul ar putea fi îmbunătățită, totuși. Este prea moale și amortizată în modul de condus Tour, și apoi puțin prea agitată în modul Sport fără o creștere a senzației de pedală. Acest lucru contrastează cu pedala de frână, care are o mușcătură inițială ultra-fermă care face dificilă modularea. Direcția este un alt pas greșit. Efortul este inconsistent și nefiresc în modul Tour, în timp ce Sport crește efortul, dar rămâne amortit. Niciunul nu oferă ceva asemănător sedanurilor cu tracțiune spate cu direcție precisă de la Cadillac. În același timp, nu oferă o experiență liniară, ușoară și plăcută a Cadillac-urilor vechi.
Cu toate acestea, suspensia este un compromis perfect. Amortizoarele cu variație continuă sunt disponibile pe modelele Sport, iar am constatat că absorb eficient denivelările urâte. În mod fericit, amortizoarele convenționale standard sunt bine calibrate. Ambele suspensii rezultă într-o plimbare confortabilă, menținând totuși controlul caroseriei și fără a anula ceea ce este altfel o manevrabilitate solidă. Cu adevărat, XT4 ar putea fi excelent de condus, dar este trădat de diferitele sale intrări de control.
Alte recenzii ale Cadillac XT4 pe care le pot citi?
Recenzia șoferilor XT4 Sport din 2020
Editorii noștri se rotesc în XT4 Sport. Așa cum este obișnuit pentru Cadillac, opiniile au fost împărțite.
Recenzia primei experiențe de condus a XT4 din 2019 La modă târziu
Prima noastră experiență de condus a XT4, inclusiv informații detaliate despre inginerie și design.
Cadillac XT4 din 2019 vs Lincoln Corsair din 2020: Cum se compară pe hârtie
Comparăm dimensiunile, specificațiile motoarelor și fotografiile Cadillac XT4 cu colegul său SUV american: noul Lincoln Corsair.
Care este prețul XT4 din 2025?
În momentul redactării acestui articol, modelul din 2025 nu este disponibil pentru configurare pe site-ul Cadillac, dar un ghid de comandă timpurie plasează prețul de listă la 41.990 dolari pentru nivelul de echipare Premium Luxury și 42.790 dolari pentru Sport. Tracțiunea integrală va rămâne probabil o opțiune de 2.500 dolari.
Opțiuni de siguranță și caracteristici de asistență pentru șofer ale XT4-ului
XT4-ul din 2025 vine cu pachetul standard de siguranță activă, care include controlul de croazieră adaptiv, asistență pentru limita de viteză, asistență pentru menținerea benzii cu avertizare de părăsire a benzii, recunoașterea semnelor de circulație, cameră de parcare cu vedere panoramică, avertizare pentru pietoni în spate, avertizare pentru bicicliști lateral și frânare automată înainte și înapoi.
IIHS nu și-a actualizat încă scorurile pentru 2025, dar XT4-ul din 2024 a obținut cea mai bună notă „Bună” pentru testele de impact frontal moderat și lateral. NHTSA nu a evaluat XT4-ul din 2025 și nu a evaluat modelul din 2024, dar i-a acordat XT4-ului din 2023 cea mai bună notă de cinci stele pentru siguranța generală, cu patru stele pentru testul de impact frontal, cinci stele pentru testul de impact lateral și patru stele pentru testul de răsturnare.