Explorând Lacul Maggiore cu Maserati Tridente
Logo-ul cu trident al Maserati-ului primește inspirație cu trei colți de la faimosul fântână a lui Neptun din Bologna, locul unde producătorul de automobile și-a început activitatea în 1914 înainte de a se muta la Modena. Și un simbol care denotă stăpânirea asupra apei este potrivit pentru ambarcațiunea electrică care ne plutește cu stil în jurul lacului Maggiore din Italia.
Chemată la chei, Tridente este o șalupă de 10,5 metri, ambarcațiunea care te duce la o barcă mai mare. Dar este potrivită și pentru croaziere solo elegante pe lacuri sau pe malurile oceanului, având o rază de acțiune de aproximativ 50 până la 70 de kilometri.
Colaborarea de design dintre Maserati și Vita Power, o companie de tehnologie maritimă înființată în 2017, include un sistem rapid de încărcare DC pe care Vita îl consideră un primat în industrie. Pentru a face acest lucru practic, Vita a creat infrastructură de încărcare în locații cheie, inclusiv de-a lungul Rivierei Franceze, în Golful San Francisco, New York și un conector aici, în Lacul Maggiore, la aproximativ o oră nord de Milano.
Ne urcăm la bordul Tridente, logo-ul menționat anterior fiind emblemat pe o punte arcuită formată din compozit nervurat. Ambarcațiunea motorizată molto bene are un corp din fibră de carbon care ajută la menținerea unei greutăți totale de aproximativ 5 tone. Așa cum este și în cazul automobilelor, aceasta este decisiv mai masivă decât o barcă comparabilă cu motor cu ardere internă, datorită unui pachet de baterii de 250 de kilowați-ora, suficient de mare pentru a face un Hummer EV să roșească.
Plecam de la chei și ne îndreptăm către isola Bella, o destinație pitorească pe Lacul Maggiore, pentru a continua explorarea noastră cu această minunată ambarcațiune electrică de lux.
Explorând frumusețea insulei Isola Bella
Isola Bella, o insulă care găzduiește un palat din secolul al XVII-lea – o locuință de vară pentru nobila Casă Borromeo, care a produs mai mulți cardinali și un papă – și un grădină barocă italiană de o splendoare exagerată. Iau loc pe o șezlong larg și confortabil aproape de pupa bărcii și experimentez unul dintre avantajele discutate ale unei ambarcațiuni electrice: lipsa bătăii de motor diesel sau benzină care planează peste pasageri – notoriu amplificată în cazul în care cineva suferă de rău de mare – și capacitatea de a purta o conversație fără a striga peste un motor maritim care produce zgomot. Desigur, asta înseamnă și absența benzinei curgătoare în urma bărcii care ar putea să dăuneze mediului marin.
Experiența de navigare cu Tridente
Căpitanul se asigură că sunt bine ancorat înainte de a apăsa accelerația, susținut de două ecrane generoase care afișează totul, de la hărți de navigație la Netflix. Cu toate că este grea, Tridente demonstrează a fi o bestie puternică. O aranjare cu două elice și un software de control proprietar permit o putere între 100 și 600 cai putere. Vita Power susține că poate încărca bateria de la 10 la 80% în mai puțin de o oră, la o rată maximă de peste 200 de kilowați. Dar chiar fără un încărcător DC în port, bărcile au un avantaj încorporat față de mașinile electrice, prin intermediul unei surse de alimentare la cheie ușor accesibile în aproape orice marina din lume – și bărci care tind să stea nefolosite zile sau chiar săptămâni între călătorii.
Plimbare elegantă cu Tridente
Cochilia frumoasă navighează cu măiestrie la aproximativ 28 de noduri și la un maxim de 40 de noduri, putându-i depăși potențial pe paparazzi în drum spre o masă de prânz de celebritate în Monaco.
O superiahtul electric Maserati e-Boat
Propulsia electrică a superiahtului Maserati e-Boat domină sunetul, motoarele electrice în sine fiind complet nedetectabile. La pupa se află o punte de înot cu duș de apă dulce, două scaune principale care se rotesc pentru a crea o zonă de conversație, o cabină inteligent echipată cu toaletă și duș, și un frigider încorporat ascuns pentru șampanie sau alte băuturi.
Proiectul de propulsie este realizat de Vita Power
Compania Vita Power este responsabilă pentru designul trenului de propulsie. Dar superiahtul în sine este de fapt opera Hodgdon Yachts, constructorul și specialistul în tender din Maine care există de peste 200 de ani, chiar mai mult decât Maserati. Dacă ești interesat, caută-i și pregătește-te să scoți din buzunar aproximativ 2,7 milioane de dolari. O sumă importantă, dar o nimica toată pentru cei care își permit superiahtul de lux la care se atașează.