Avantaje și dezavantaje:
Unul dintre principalele avantaje ale modelului Nissan Z din 2024 este raportul calitate-preț excelent, designul superb, sistemul de infotainment bun și plăcerea de a conduce un coupe sport cu tracțiune spate; în special modelul Nismo este excelent.
Pe de altă parte, dezavantajele includ transmisiile subpar, interiorul restrâns cu doar două locuri, portbagajul compromis și faptul că modelul Nismo este scump și disponibil doar cu transmisie automată.
Descriere:
Nissan Z din 2024 este o mașină sport cu tracțiune spate frumoasă și distractivă, cu valori variate. Pe de o parte, modelul de bază oferă un V6 twin-turbo puternic și alegerea între o transmisie manuală sau automată la un preț relativ mic. Dar, pe de altă parte, avem modelul Nismo, nou pentru acest an, care, deși este cel mai plăcut de condus, are un preț care îl face dificil de recomandat.
Mai există și problema minoră că Z nu atinge cu adevărat nivelurile unora dintre competitorii săi. De exemplu, am constatat că rivalul său cel mai direct, Toyota Supra, este o mașină sport mai bună. Și există și alte competiții interesante din partea modelului Ford Mustang și a câtorva modele BMW sportive cu două uși.
Desigur, unul dintre atuurile Z-ului este designul său. Este o colecție de cele mai bune elemente din istoria Z, de la partea frontală inspirată de 240Z până la partea din spate inspirată de Z32 300ZX (și devine și mai referențial cu noua ediție Heritage pentru 2024). Nu există un unghi rău la el, chiar și atunci când poți observa unde vechiul 370Z iese în evidență. Și interiorul prezintă tehnologie atractivă și ușor de utilizat încorporată într-un cockpit retro la fel de atractiv. Deci, Z-ul nu este lider de clasă, dar are destul farmec pentru a fi luat în considerare.
Ce este nou pentru 2024?
Pentru 2024, există două adiții noi la gama Z. Prima, și cea mai semnificativă, este Z Nismo. Trecem în revistă în detaliu în recenzia noastră de primă conducere Nissan Z Nismo, dar pe scurt, aduce putere și cuplu suplimentare, suspensie și frâne îmbunătățite față de modelul Z Performance și tratamente exterioare și interioare unice. Este ciudat disponibil doar cu transmisie automată și este de departe cel mai scump nivel de echipare.
A doua adiție nouă, care a sosit destul de târziu în anul model, este Nissan Z Heritage Edition din 2024. Așa cum se vede în imaginea de mai sus, omagiază designul generației S30 Datsun 240Z și se situează între Z Performance și Z Nismo în ierarhia de modele. Mecanic identic cu Performance, cu o alegere între transmisii manuală și automată, este efectiv un pachet extins de aspect. Are o față frontală reproiectată cu prize rectangulare mai pronunțate și grafică neagră, plus aripi mai late care acoperă jante de 19 inch. Există dungi care rulează pe capotă, acoperiș și capacul portbagajului, precum și embleme negre și decalcomanii Heritage Edition.
Cum este interiorul și tehnologia auto a modelului Nissan Z?
Interiorul Nissan Z este o combinație excelentă între tehnologia modernă și aspectul retro. La fel ca modelele Z anterioare, consola centrală este înclinată către șofer, la fel ca cele trei indicatoare analogice de pe bord. Plasticele moi sunt folosite pe majoritatea suprafețelor, iar designul iese în evidență cu unele opțiuni de culori bicolore. Există materiale mai puțin premium pe elemente precum mânerele ușilor, totuși, și în general, interiorul Supra este un mediu de calitate superioară – ceea ce explică cel puțin parțial diferența de preț dintre ele. Pentru prețul Z-ului, totuși, aspectul și calitatea cabinei sunt potrivite.
Probabil cea mai mare îmbunătățire de la o generație Z la următoarea sunt ecranele mari, vii și ușor de citit. Ecranul de instrumente poate fi configurat cu diferite grafice și informații pentru a se potrivi preferințelor dvs. Poate afișa chiar o cantitate impresionantă de informații despre componentele mecanice ale Z-ului. În plus față de elementele de bază precum viteză, turații, combustibil și temperatură a lichidului de răcire, are afișaje pentru temperatura uleiului de motor și presiunea, precum și temperatura uleiului diferențial. Împreună cu indicatoarele analogice de presiune a turbo-boostului, turație turbo și tensiune de pe bord, veți fi mereu conștient de ce se întâmplă sub capotă. Sistemul de infotainment este, de asemenea, ușor de utilizat și receptiv, și integrează Apple CarPlay și Android Auto. Pe modelele Performance, Heritage Edition și Z, aceste sisteme de redare a telefonului sunt fără fir.
Cât de mare este Z-ul?
Z-ul este puțin mai mic decât Ford Mustang și este aproape de aceeași dimensiune cu cel mai apropiat competitor, Toyota Supra. Dimensiunile sale exterioare sunt doar cu câteva zecimi diferite în multe măsurători. Z-ul cântărește puțin mai mult decât Supra, totuși. La cel mai ușor, Z-ul cântărește 3.486 de kilograme, iar la cel mai greu, 3.602 de kilograme. Supra 3.0 cu șase cilindri cântărește 3.400 de kilograme. Supra 2.0 mult mai puțin puternică este chiar mai ușoară, cu 3.181 de kilograme.
După cifre, măsurătorile interioare ale Z-ului și ale Supra sunt aproape identice, de asemenea. În realitate, însă, Z-ul se simte mult mai strâns decât Supra. Poziția mai înaltă a șezutului face spațiul pentru cap mai restrâns, iar cabina se simte mai îngustă. Acest lucru poate fi accentuat de scaunele ușor înguste cu suporturi puternice care nu sunt cele mai prietenoase pentru tipurile de corp mai mari. Trebuie menționat și faptul că interiorul cu două locuri nu va fi pe placul tuturor – scaunele din spate ale unui Mustang, BMW Seria 2 sau Toyota 86/Subaru BRZ ar putea fi greu de folosit de către adulți, dar pentru depozitare suplimentară sau transportul câinilor, acestea pot face o diferență semnificativă.
În ceea ce privește spațiul de depozitare, Nissan nu a oferit cifre oficiale, dar Car and Driver raportează că are 7 picioare cubice. Acesta este mai mic decât cele 10,2 picioare cubice ale Supra. Spațiul de depozitare al Z-ului are, de asemenea, o formă ciudată, deoarece este superficial și larg. Există, de asemenea, multă mașină de trecut atunci când ridici lucrurile și le pui în portbagaj.
Care sunt economia de combustibil și specificațiile de performanță ale Z-ului?
Spre deosebire de cei mai mulți competitori (și gemenii Toyota 86/Subaru BRZ sunt doar parțial competitori), Z-ul are o singură opțiune de motor: un V6 twin-turbo de 3.0 litri care produce 400 de cai putere și 350 de livre-picioare de cuplu. Acest lucru este mai multă putere decât cel mai apropiat competitor, Toyota Supra 3.0 cu șase cilindri, dar cu puțin mai puțin cuplu. Puterea este transmisă către roțile din spate printr-o transmisie manuală cu șase trepte sau o transmisie automată cu nouă trepte.
Modelul de bază Sport are un diferențial deschis, dar upgrade-ul la varianta Performance adaugă un diferențial cu alunecare limitată de tip ambreiaj. Frânele sunt mai mari în față și în spate (cu 1,4 inch mai mari la 14 inch în față și cu 1,7 inch mai mari la 13,8 inch în spate). În plus, Performance primește o suspensie cu reglaj sportiv, control de lansare, o viteză maximă mai mare și rev-matching automat pentru transmisia manuală, care poate fi activat și dezactivat.
Apoi este Z Nismo. Este oferit doar cu transmisia automată cu nouă trepte, dar puterea crește la 420 cai putere și 384 livre-picioare de cuplu. Frânele cu disc din față se extind la 15 inch în diametru, iar anvelopele chiar mai aderente sunt montate pe jantele RAYS ușor mai late. Primește o suspensie mai rigidă, o bracing suplimentară a șasiului și o direcție retunată.
Alegerea transmisiei va afecta economia de combustibil. Automatul este modelul mai economic, oferind 19 mpg în oraș, 28 mpg pe autostradă și 22 mpg combinat. Manualul scade economia la 18/24/20. Ambele sunt mai puțin eficiente decât Supra 3.0. Z Nismo, cu puterea sa mai mare, pierde chiar și puțin mai multă economie de combustibil, ajungând la 17/24/19.
Cum este să conduci Z-ul?
Sunt multe de apreciat la condusul Nissan Z. Motorul în special este o explozie. Este cupluos, receptiv și se simte puternic chiar și la turații mari. Are un sunet de admisie răgușit, chiar dacă ușor atenuat, care este distractiv, de asemenea.
Manevrabilitatea este previzibilă și destul de echilibrată. Direcția este puțin ciudată, simțindu-se ușoară la viteze mici și destul de grea la viteze mai mari. Șasiul este cu siguranță mai rigid decât al lui 370Z, dar nu se simte la fel de solid ca al Supra. Suspensia are un reglaj bun pentru utilizarea pe stradă. Este fermă, dar nu pedepsitoare, și există doar puțină înclinare a caroseriei. Acest lucru este important deoarece o suspensie reglabilă electronic nu este disponibilă.
Punctul slab real al Z-ului sunt transmisiile sale. Manualul este cu siguranță cea mai bună alegere. Oferă mai multă implicare, iar rev-matching-ul automat disponibil este binevenit. Desigur, dacă simți altfel, este, de asemenea, ușor de dezactivat printr-o apăsare de buton și de a schimba vitezele singur. Din păcate, schimbătorul are curse lungi și se simte puțin aspru când intră în treaptă. Deși și noi vrem să Salvăm Manualele(!), acesta ar putea fi mai bun, ceea ce a fost întotdeauna o plângere obișnuită printre cutiile de viteze Nissan făcute de utilizator. Transmisia automată este acceptabilă pe stradă în modul manual, dar atunci când conduci mai tare sau o lași în modul automat, este lentă și nu prea netedă. Cele 8 trepte ZF ale Supra sunt mult superioare.
Modelul Nismo este cel mai bun din linia Z, și da, chiar și în ciuda faptului că este disponibil doar cu transmisia automată cu nouă trepte. Suspensia mai rigidă, anvelopele mai aderente și mai late și reglajul direcției îl fac un automobil sportiv cu adevărat receptiv și comunicativ. Și este încă conform pe stradă. Este mult peste celelalte modele Z în ceea ce privește manevrabilitatea și distracția la volan pe baza șasiului său. Cei 20 de cai putere și cei 34 de livre-picioare de cuplu în plus îi dau
Revizuirea primei unități de conducere a lui 2024 Nissan Z Nismo
O analiză detaliată a celui mai puternic model Z, inclusiv diferențele sale și cum este să-l conduci pe un circuit.
Care este prețul lui Z din 2024?
Prețul pentru Z începe de la 44.110 dolari pentru varianta de bază Sport. Prețul este același indiferent dacă alegeți o transmisie manuală sau automată, atât pentru Sport, cât și pentru Performance. Sportul vă oferă jante de aliaj de 18 inch, iluminare LED, ecran de instrumente de 12,3 inch, ecran de infotainment de 8 inch, Apple CarPlay și Android Auto, control automat al climatului, control de croazieră adaptiv și senzori de parcare. Cu transmisia automată, Sportul primește și rev matching pentru reducerea vitezelor și controlul lansării.
Varianta Performance, cu un cost suplimentar de 10.000 dolari, îmbunătățește semnificativ piesele de performanță, așa cum am menționat mai sus. La exterior primește jante forjate RAYS de 19 inch cu anvelope mai late, plus spoilere față și spate. În interior, scaunele primesc un suport suplimentar și tapițerie din piele cu imitație de catifea, plus reglaj electric și încălzire. Sistemul audio este actualizat la un sistem Bose cu 8 difuzoare cu un ecran de 9 inch și redare wireless a telefonului. Volanul primește piele mai elegantă și pedalele au capace din aluminiu.
Ediția Heritage a lui Z din 2024 este identică din punct de vedere mecanic cu varianta Performance, dar primește un stil unic, inclusiv fața sa, anvelope mai late, jante de 19 inch și diverse embleme/decalsuri.
Nismo aduce putere suplimentară și upgrade-uri la suspensie, dar și lucrări specifice Nismo la caroserie, iar interiorul include scaune Recaro, tapițerie din piele și Alcantara, plus diverse accente Nismo cum ar fi accentele roșii și grafica unică a instrumentelor. Practic primește toate îmbunătățirile de confort și conveniență ale modelului Performance, dar revine la reglajul manual al scaunelor.
Sport: 44.110 dolari
Performance: 54.110 dolari
Ediție Heritage: 59.135 dolari
Nismo: 66.890 dolari
Care sunt ratingurile de siguranță și caracteristicile de asistență pentru șofer?
Nu există ratinguri de testare a impactului pentru Nissan Z în momentul redactării acestui articol. Este echipat destul de bine cu caracteristici de asistență pentru șofer și siguranță. Frânarea de urgență automată cu detectare a pietonilor, monitorizarea unghiului mort, alerta de trafic transversal posterior, avertizarea de părăsire a benzii, controlul de croazieră adaptiv și farurile automate sunt toate standard. Nu există alte caracteristici opționale.