Transformarea McLaren Artura într-un Spider
MONACO – O modalitate simplă de a transforma McLaren Artura într-un cabriolet ar fi fost să taie acoperișul coupe-ului și să-l numească ziua. Compania a ales o abordare mai dificilă: În plus față de un acoperiș pliabil electric, Artura Spider inaugurează o listă lungă de actualizări de care va beneficia și coupe-ul.
Îmbunătățiri pentru Spider
Implementarea îmbunătățirilor pe Spider are sens: McLaren notează că cabrioletul reprezintă în mod normal între 70% și 75% din vânzările unei linii de modele, iar Artura este deosebit de important deoarece este cel mai nou membru al gamei. Este o poartă de intrare care duce la mașini mai mari precum 750S.
Electrificare și performanță
McLaren rămâne fără SUV-uri (pentru moment; acest lucru se va schimba curând), dar există o tendință de care nu a putut scăpa: electrificarea. La fel ca și coupe-ul, Spider-ul este propulsat de un sistem de propulsie hibrid plug-in care constă dintr-un V6 twin-turbo de 3.0 litri, un motor electric axial-flux, un pachet de baterii litiu-ion de 7.4 kilowați cu răcire lichidă și o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu opt trepte.
Performanță și design
Sistemul dezvoltă 690 de cai putere la 7.500 rpm și 531 de livre-picioare de cuplu la 2.250 rpm. Pentru context, Artura a debutat cu o versiune de 671 de cai putere a acestui sistem de propulsie. Creșterea de 19 cai putere este una dintre schimbările pe care McLaren le aduce cu Spider-ul pentru anul model 2025. De asemenea, a recalibrat curba de putere și a făcut schimbările de trepte ale transmisiei aproximativ 25% mai rapide.
Caracteristici și tehnologie
McLaren menționează un timp de 0-60 mph de 3 secunde. Păstrați piciorul apăsat și veți ajunge la 124 mph în 8.4 secunde. Dacă aveți suficient asfalt, puteți continua până când vitezometrul afișează 205 mph. Alternativ, motorul electric poate deplasa Artura singur timp de aproximativ 21 de mile la până la 81 mph. Decelerarea este la fel de impresionantă ca și accelerarea: Spider-ul are nevoie de 102 picioare pentru a se opri de la 62 mph.
McLaren Artura Spider: O experiență de condus de neuitat
Finisat în albastru vulcanic, care este una dintre culorile mai subtile disponibile, Spider atrage privirile – cu siguranță nu este pentru cei care încearcă să păstreze un profil scăzut. Indiferent dacă vrei să fii în centrul atenției, nu contează: Vei întoarce fiecare cap încă de la prima deschidere a ușilor dihedrale. Chiar și într-un loc precum Monaco, unde supercarurile care costă cât prețul unei case se clatină pe marginea banalității, există ceva în legătură cu ușile neconvențional articulare care stârnește mintea. Oamenii gravitează în jurul ei așteptând să vadă o persoană celebră să iasă. Pune telefonul jos, sunt doar eu.
Experiența de condus a lui McLaren Artura Spider
Dacă ușile nu te aruncă în cele 15 minute de faimă, apăsarea butonului de pornire va face. McLaren a acordat o atenție specială sunetului de evacuare. A vrut să adauge mai mult sunet experienței de condus – misiune îndeplinită. Este destul, și mi s-a spus că este autentic. V6-ul este mai zgomotos cu acoperișul coborât, deși nu până la punctul în care să fie enervant de trăit cu el, iar Spider-ul are o fereastră din spate culisantă care este ca un acoperiș panoramic vertical. Este un compromis plăcut între acoperișul închis și acoperișul deschis: poți să îți lași V6-ul să te serenadeze cu cântecul său chiar și atunci când începe să plouă nisip într-o parte de obicei însorită a Franței.
Construirea unui supercar hibrid
Construirea unui supercar hibrid este ca și cum ai pune un pătrat într-un cerc. Electrificarea adaugă greutate în timp ce distorsionează distribuția greutății, ceea ce afectează manipularea în moduri nu prea grozave. Nu i-ai sfătui pe un jucător de fotbal să țină o dietă de sumo wrestler chiar înainte de Cupa Mondială, nu-i așa? McLaren este într-o poziție bună pentru a rezolva această problemă: a început să se joace cu tehnologia hibridă în 2013, când a lansat P1, și a învățat multe despre reducerea fiecărui gram de masă în plus prin Formula 1. A compensat greutatea sistemului hibrid în alte zone (parbrizul este făcut din sticlă subțire, de exemplu) și a folosit ceea ce a rămas în avantajul său. Bateria este montată jos în șasiu, chiar în spatele șoferului, pentru a coborî centrul de greutate. V6-ul montat central este cu 110 de lire sterline mai ușor decât V8-ul găsit în alte modele McLaren, iar unghiul neobișnuit de 120 de grade ajută, de asemenea, la coborârea centrului de greutate.
Experiența de condus a lui McLaren Artura Spider
Aceste numere se adună la o experiență de condus de neuitat. Abordarea centrată pe șofer a lui McLaren în dezvoltarea unei mașini strălucește după câteva minute în Artura Spider. Este bine echilibrat, receptiv și exact cantitatea potrivită de jucăuș, fără niciunul dintre slăbiciunile pe care ai putea să le aștepți să le experimentezi într-un cabriolet. Cea mai bună modalitate de a descrie accelerarea sa este cu o armată de înjurături și superlative. Și, nu există niciun sistem de frânare regenerativ, așa că pedala de frână se simte complet normal, iar frânele din carbon-ceramic oferă o mușcătură de zile mari când este necesar.
Concluzii
Volanul este unul dintre cele mai bune caracteristici ale Spider-ului. McLaren folosește un mecanism de direcție electro-hidraulic care este rapid, bine echilibrat și care oferă un feedback excelent. Este visul unui entuziast: Indiferent dacă te plimbi pe autostradă sau urci pe un munte, știi exact ce fac roțile din față. Menținerea Artura cu tracțiune spate contribuie la senzația de ușurință a partea din față.
În jurul orașului sau pe autostradă, nu este nimic intimidant în legătură cu Artura Spider; este uimitor de ușor de condus. Nu aș recomanda scaunele Clubsport montate pe mașina mea de testare dacă planifici să faci o călătorie lungă, și am văzut truse de scule mai mari decât portbagajul, dar ai putea folosi realist acest roadster ca mașină de zi cu zi dacă ești doar tu și o mică geantă. Cu toate acestea, există un detaliu care este ciudat chiar și pentru un supercar: Spider-ul nu are un compartiment pentru mănuși.
Transmisia nu face niciun efort de a ascunde faptul că a fost proiectată pentru condus rapid. Este excelentă când te miști: oferă schimburi ultra-rapide, și există un buton amplasat convenabil pe partea stângă a grupului de instrumente care permite șoferului să alterneze între modurile manual și automat. Este puțin ciudată în traficul stop-and-go, totuși. Dacă ar putea vorbi, ar spune: „Asta nu este pentru ce m-am înscris!” Vorbind despre transmisie, iată un fapt interesant: Nu există o treaptă de mers înapoi. Comută în marșarier folosind butonul de pe consola centrală, iar motorul electric se rotește pur și simplu înapoi.
Poate să se rotească și înainte. Scopul său principal este de a injecta mai multă putere în trenul de rulare – este evaluat la 94 de cai putere și 166 de livre-picioare de cuplu. La un nivel secundar, poate muta Artura pe cont propriu, deși nu foarte rapid și nu foarte energic. Această funcție este utilă în primul rând dacă vrei să intri într-un oraș cu restricții de emisii sau dacă vrei să ajungi acasă fără să îți trezești vecinii. Când este deblocată toată puterea trenului de rulare, motorul și motorul se abțin să se angajeze într-o luptă tribală și lucrează împreună fără probleme. Experiența de condus nu
McLaren Artura Spider – Un Supercar de Necontestat
Fie că Artura este mai bun ca un coupe sau ca un Spider este o chestiune de preferință personală, dar ceea ce este sigur este că actualizările fac ambele variante mai bune în toate privințele. Plăcut de condus, bine construit și ușor de trăit cu el, Artura Spider demonstrează că McLaren este o forță de luat în seamă în lumea supercarurilor.
Livrările pentru McLaren Artura Spider 2025 vor începe în al treilea trimestru al anului 2024. Prețurile pornesc de la 281.008 dolari, inclusiv 5.000 dolari pentru transport și procesarea în port și un pachet American Accessories Pack de 2.208 dolari, care include o geantă de călătorie, suporturi pentru anvelope și o husă pentru mașină, printre alte obiecte.
Coupe-ul Artura actualizat din 2025 va fi lansat mai târziu în 2024 la un preț de 256.308 dolari, iar McLaren nu uită de proprietarii actuali de Artura care vor avea în curând o versiune mai puțin puternică a unui model existent – acesta este un mare faux-pas în lumea supercarurilor. Compania le va oferi acestor clienți o actualizare gratuită a software-ului care deblochează cei 19 cai putere suplimentari. Cu toate acestea, aceștia încă vor trebui să-și încarce telefonul în modul tradițional.