Mercedes lansează noul CLE Class ca o combinație între C-Class și E-Class
Într-o perioadă în care multe mașini sunt întrerupte pentru a face loc variantelor electrice, Mercedes a ales un altă direcție pentru coupé-urile și convertible-urile C-Class și E-Class. În loc să renunțe la una dintre ele, constructorul german le-a combinat într-un singur model, păstrând motoarele pe benzină. Noul CLE Class înlocuiește atât modelul C Coupe, cât și E Coupe, simplificând gama de produse cu un model care îmbină cele mai bune caracteristici ale predecesorilor săi. Cu toate acestea, există multă familiaritate, chiar dacă vorbim despre un model complet nou.
CLE este o mașină destul de mare, chiar mai mare în unele aspecte decât E-Class. Este cu 0,6 inch mai lung decât E-Class Coupe, dar cu o scădere de 0,3 inch în ampatament. Caroseria are o lățime cu 0,1 inch mai mare decât E-Class, cu un avantaj de 0,3 inch la șinele din spate și cu o înălțime mai mică cu 0,1 inch. Este lung și coborât, dar substanțial, având o siluetă elegantă potrivită pentru un coupe de lux sportiv. Grila, decorațiunile, liniile caracteristice și iluminarea se îmbină perfect în ADN-ul familiei Mercedes. Modelul nostru de test CLE 450 a venit într-o vopsea Manufaktur Graphite Grey Magno care accentua aspectul atletic al exteriorului CLE.
La interior, am fost întâmpinați de scaunele Multicountour de la Mercedes, în piele roșie, cu un tablou de bord destul de familiar. Există o pereche de ecrane – pentru infotainment și afișajul șoferului – în acest caz înconjurată de ornamente din țesătură metalică (care arată ca și cum ar fi din fibră de carbon, dar mai strălucitoare). Așezându-ne în scaune, poziția de condus este joasă și lungă, permițând o bună extensie a picioarelor, în timp ce volanul se poate telescopa pentru a se potrivi șoferului. Ne-am simțit învăluiți de cockpit-ul CLE, punându-ne în dispoziția de a conduce. Vizibilitatea nu este rea, în ciuda liniei de gardă înaltă, dar plasarea colțurilor mașinii necesită puțină ghicire pe drum și multă prudență într-un parcări aglomerate.
Experiența de călătorie cu Mercedes-Benz CLE 450 Coupe
O nouă perspectivă asupra luxului și performanței este oferită de noul Mercedes-Benz CLE 450 Coupe. Un detaliu remarcabil este accesul către rândul al doilea de scaune, realizat printr-o tracțiune puternică a „curelei Nappa” – o buclă de piele care se extinde de la umărul scaunului din față – permițându-vă să înclinați spătarul înainte în timp ce întregul scaun se deplasează automat înainte pentru a permite accesul. În spate, există două scaune individuale, la fel de sportive, chiar dacă nu la fel de reglabile ca cele din față. Sunt confortabile, cu excepția lipsei de spațiu pentru cap. Înălțimea interioară a capului pentru CLE Coupe este situată între cea a mașinilor pe care le înlocuiește – cu 0,4 inch mai mult decât C-Class Coupe, dar cu 0,4 inch mai puțin decât E-Class. Cu o înălțime de 6 picioare, picioarele, șoldurile și umerii mei erau așezați și se simțeau în siguranță, cu mult spațiu, dar partea din spate a capului meu se sprijinea de plafon, generând o ușoară senzație de claustrofobie. În schimb, fiul meu aproape de 9 ani nu a avut plângeri, el bucurându-se de fiecare ocazie de a face o plimbare.
Performanța motorului CLE 450
Modelul CLE 450 este echipat cu un motor cu șase cilindri în linie de 3.0 litri, turboalimentat și mild-hybrid, care furnizează o putere solidă de 375 de cai putere și un cuplu de 369 lb-ft. Până la 23 de cai putere și 151 lb-ft sunt oferiți de sistemul mild-hybrid de 48 de volți, care include un starter/generator electric integrat ce ajută și la reîncărcarea bateriei prin frânarea regenerativă. Rezultatul este o accelerație de la 0 la 60 mph în doar 4.2 secunde.
Transmisia și sunetul motorului
Transmisia automată cu nouă trepte oferă schimbări line și fără turbulențe, asigurând o trecere fără probleme între trepte. Cu toate acestea, în modul manual, transmisia ar putea fi puțin mai receptivă la comenzi. Cu toate acestea, lăsați-o în modul automat și bucurați-vă de restul condusului.
Îți place sunetul artificial al motorului? CLE 450 dispune de sunetul pipărat „Progressive Sport Sound” care adaugă mai multă substanță și în special bas sunetului motorului. Sunetul a fost dezvoltat de AMG și este exclusiv pentru modelul CLE 450. Poate suna puțin artificial, dar oferă o experiență auditivă plăcută în timpul condusului. Dacă sunetul nu este pe placul tău, îl poți dezactiva din meniu.
Experiența de rulare cu Mercedes-Benz CLE 450
Mercedes-Benz CLE 450 este echipat cu o suspensie standard „sport” (opțională pe modelul 300). Această mașină oferă o experiență de condus plăcută și lină, indiferent de situație. Suspensia reușește să atenueze șocurile și zgomotele produse de denivelările drumului, oferind o senzație de plutire pe drumuri mai netede. Cu toate acestea, nu este complet amortizată, oferind suficient feedback din partea șoselei pentru a ști întotdeauna ce se întâmplă.
Experiența de condus a noului Mercedes CLE 450
Atunci când urci la volanul noului Mercedes CLE 450, te aștepți să simți puterea și performanța caracteristice unei mașini sportive de lux. Cu toate acestea, surpriza vine din confortul și rafinamentul oferite de acest model. Chiar și în modul Sport, mașina pare să pună confortul pe primul loc, oferind o experiență plăcută chiar și în timpul condusului agresiv.
Senzorialitatea scaunelor Multicontour, care includ și funcția de masaj, poate contribui la reducerea stresului în timpul condusului. Sistemul de operare MBUX acoperă întreaga experiență de infotainment, incluzând tehnologia „zero-layer” pe care am văzut-o anterior la mașinile electrice EQ de la Mercedes. În locul ecranului copleșitor Hyperscreen, noul CLE dispune de un ecran tactil pentru infotainment cu diagonala de 11.9 inch și un display digital pentru instrumente de 12.3 inch, poziționate ergonomic pentru șofer. Deși există o perioadă de adaptare atât pentru șofer, cât și pentru mașină, odată ce vă obișnuiți unul cu celălalt, meniurile de infotainment devin mai ușor de navigat, iar sistemul zero-layer plasează pe ecranul principal elementele pe care le folosiți cel mai des.
Mercedes CLE 450 include o funcție numită „Routines” în sistemul de infotainment. Acest lucru vă permite să setați condiții (cum ar fi timpul, temperatura sau altele, separat sau în combinație) care vor declanșa diverse funcții ale vehiculului. Putem să o privim ca pe un program „dacă-atunci”. De exemplu, puteți seta mașina să activeze automat scaunele ventilate ori de câte ori temperatura interioară depășește, să zicem, 24 grade Celsius, sau să vă reglați mașina pe o anumită stație de radio la o anumită oră, astfel încât să nu pierdeți programul preferat. În viitor, Mercedes va automatiza și mai mult acest sistem, folosind rutine generate de inteligența artificială, începând cu funcțiile de încălzire, ventilație și masaj ale scaunelor și extinzându-se de acolo.
Experiența de zi cu zi cu Mercedes-Benz CLE Coupe
Vorbim despre rutină, iar nu totul în timpul condusului a fost doar pentru plăcerea sportului. A trebuit să rezolvăm câteva treburi și nimic din ceea ce oferea CLE nu ne-a făcut să ne ferim să-l folosim pentru aceste sarcini mai puțin spectaculoase. A trebuit să intrăm și să ieșim de multe ori, lucru care nu a fost o problemă din scaunul șoferului. Chiar și fără spațiu pentru a deschide ușa complet, am găsit accesul și ieșirea surprinzător de ușoare pentru o mașină atât de joasă. Să scoți un copil din scaunul din spate a fost puțin mai complicat – a necesitat puțină forță pentru a ajunge și trage bucla de piele pentru a muta scaunul. Dar când a venit momentul să încărcăm cumpărăturile, portbagajul CLE-ului (modest pe hârtie, cu 11,2 metri cubi) a înghițit cu ușurință sacoșele noastre mari, având suficient spațiu deasupra și destulă adâncime. Partea dificilă ar fi fost să îndepărtăm dorința de a lua drumul lung și sinuos spre casă, de teama că am putea vărsa conținutul sacoșelor peste tot în portbagaj.
Prețurile și dotările modelului CLE Coupe
Versiunea Coupe a modelului CLE începe de la 57,650 de dolari (inclusiv destinația) pentru motorul pe patru cilindri 300, în timp ce varianta 450 și motorul său I6 încep de la 66,800 de dolari. Modelul nostru de test CLE 450 a ajuns la 77,700 de dolari datorită unor opțiuni scumpe precum vopseaua gri mat (3,250 dolari), pielea roșie (1,620 dolari), jantele de 20 de inch (1,150 dolari), pachetul Driver Assistance (1,950 dolari) și scaunele de masaj Multicontour (950 dolari), printre altele. Cu toate acestea, arată și se simte pe deplin la nivelul prețului respectiv, iar câteva persoane cărora le-am cerut părerea au ghicit că ar costa mai mult. Singurul mare pachet de opțiuni pe care nu l-am avut a fost Pinnacle Trim (2,600 dolari), care adaugă faruri „Digital Light”, video augmentat pentru navigație, afișajul head-up AMG și audio Dolby Atmos.
Dacă dorești să mergi mai departe – în special în ceea ce privește performanța – va fi disponibil un Mercedes-AMG CLE 53 Coupe (73,950 dolari) cu 443 de cai putere, 413 pound-feet.
Mercedes-Benz CLE 450: Lux și Performanță
Cu lansarea modelului Mercedes-Benz CLE 450, constructorul german promite o combinație perfectă între lux și performanță. Mașina este echipată cu un motor puternic V6 biturbo, capabil să ofere 362 de cai putere și 369 lb-ft de cuplu.
Un echilibru între lux și sportivitate
Este interesant de văzut dacă noul model va reuși să păstreze același echilibru între lux și sportivitate ca și predecesorul său, CLE 450. Există suficientă confortabilitate care ar putea fi sacrificată în favoarea performanței, însă în forma actuală, CLE 450 este un coupe puternic, dar ușor de condus, oferind o doză ridicată de lux și stil.