Revoluția în designul mașinilor: Polestar 4 și noul concept de fereastră
În istorie, producătorii auto au folosit ferestrele drept un element de vânzare atunci când acestea sunt mai multe decât te-ai aștepta. De exemplu, Volkswagen Bus-ul cu 23 de ferestre, cunoscut oficial ca Deluxe Microbus cu pachetul Samba, a fost o variantă de lux căutată și astăzi. Pe cealaltă parte a Atlanticului, bulevardiera Citroën XM era disponibilă cu o a 13-a fereastră care împiedica vântul să intre în cabină atunci când hayonul era deschis. Cu noul model 4, Polestar susține că industria auto a atins vârful în ceea ce privește numărul de ferestre.
Excentricitatea lipsei unei ferestre din spate nu este un detaliu minor. Nu vorbim despre o furgonetă pe care ai vedea-o în flota unui contractor; este vorba despre un vehicul electric premium. Totuși, lipsa geamului din spate nu este singura caracteristică distinctivă. După ce am condus o mașină din pre-producție pe un traseu de testare, voi ieși pe străzile publice cu noul 4.
Mai întâi, câteva cuvinte despre poziționare. Nu citiți prea mult în numele „4”; Polestar își numește mașinile în ordinea în care sunt lansate. Modelul 4 este pur și simplu al patrulea model Polestar dezvăluit și este poziționat sub modelul 3 atât ca preț, cât și ca dimensiuni. Segmentul în care concurează este relativ greu de definit. Este un SUV în același sens în care un taco este un sandwich: îndeplinește majoritatea criteriilor corecte pe hârtie, dar nu arată cu adevărat așa. Este mai degrabă o combinație între sedan și hatchback înalt. Sau poate un crossover în sensul literal al termenului decât în sensul acceptat în mod obișnuit.
Cu toate acestea, modelul 4 cu siguranță atrage atenția. Nu există nimic similar pe șosea. Se încadrează în limbajul de design al Polestar prin adoptarea unor elemente de stil precum farurile în formă de T, partea frontală fără grilă și o bară luminoasă subțire în spate, dar nu este o copie a unui model existent. Are propria identitate.
Polestar lansează noul model Polestar 4 cu un design inovator
Polestar vine cu o abordare îndrăzneață în lumea automobilelor, prezentând noul model Polestar 4, care atrage atenția prin absența lunetei. Maximilian Missoni, șeful de design al mărcii, susține că această decizie a fost luată pentru a obține un design cu stil coupe, care să ofere un echilibru perfect între aerodinamică și spațiu interior generos. Eliminarea lunetei a permis mutarea stâlpului D înapoi și obținerea unor câțiva centimetri în plus. De asemenea, Missoni a subliniat că, de multe ori, în cazul coupelor, în oglinda retrovizoare se vede predominant interiorul mașinii, inclusiv tetierele și pasagerii din spate.
Caroseria ascunde arhitectura modulară SEA, partajată cu alte mărci din imperiul Geely. Această platformă de bază este folosită la modelele Volvo EM90 minivan vândut în China, Volvo EX30 și Lotus Eletre, printre altele. La lansare, cumpărătorii vor avea două configurații de ales. Modelul de bază se numește Long Range Single Motor și vine echipat cu…
Modelele Polestar 3 și 4: Inovație în lumea mașinilor electrice
Unul dintre cele mai recente modele lansate de Polestar este Polestar 4, echipat cu un singur motor electric care propulsează roțile din spate în mișcare. Acesta are o putere nominală de 272 de cai putere și un cuplu de 253 de pound-picioare, fiind echipat cu un pachet de baterii litiu-ion de 100 de kilowați-ora.
Următorul model este Polestar 3 Long Range Dual Motor, care beneficiază de două motoare (unul pe fiecare ax) pentru tracțiune integrală. Al doilea motor crește puterea și cuplul la 544, respectiv 506. Acest model folosește aceeași baterie ca și versiunea cu tracțiune spate. Ambele sisteme de propulsie sunt construite în jurul unui sistem electric de 400 de volți, iar autonomia se situează între 270 și 300 de mile, în funcție de configurație. Încărcarea de la 10% la 80% durează aproximativ 30 de minute cu un încărcător de 200 de kilowați.
Polestar 4 împărtășește aproximativ 85% din sistemul său de infotainment cu Polestar 3, însă software-ul este afișat pe un ecran tactil de 14,5 inch orientat în portret, în loc de unul orientat peisaj. Sistemul este bazat pe Android, iar Polestar a proiectat interfața utilizatorului intern, cu pictograme clare, ușor de citit și funcționalitate split-screen. Șoferul poate selecta în mod notabil raportul de împărțire; de exemplu, puteți afișa sistemul de navigație pe 3/4 din ecran și afișa widgeturile pentru media și telefon pe 1/4 din dreapta. Vice versa funcționează, la fel și o împărțire 50/50. Această caracteristică inovatoare face sistemul mai intuitiv și mai puțin distractiv de utilizat. „Noi nu dezvoltăm telefoane. Noi facem mașini, iar avem distragerea atenției la care să ne gândim,” mi-a spus Ruben Rodriguez, șeful departamentului de design UX al companiei.
Design Minimalist
Noul model 4 urmează o abordare minimalistă în designul interior. În cabină veți găsi foarte puține butoane. Există câteva pe volan, folosite în special pentru funcții precum reglarea oglinzilor și a coloanei de direcție, și un buton de volum pe consola centrală largă și înclinată. Această relys extensivă pe ecranul tactil ar putea surprinde șoferii tradiționali, dar devine tot mai des întâlnită în industrie. Ecranele tactile pot adăuga și un strop de noutate experienței: Polestar a numit modurile de iluminare ambientală după planetele din sistemul solar, iar puteți naviga prin galaxie descoperind detalii precum durata unei zile pe Marte.
Experiența la Volan
Timpul meu petrecut la volan a fost limitat la versiunea cu motor dublu, iar mașina de test era echipată cu pachetul opțional Performance. Acesta nu crește puterea, dar adaugă un set specific de ajustări ale șasiului, jante de 22 de inci învelite cu anvelope Pirelli P-Zero, frâne Brembo și centuri de siguranță de culoare aurie. Frânele imense nu sunt excesive: Acesta este un automobil de aproximativ 5200 de kilograme care ajunge de la zero la 60 de mile pe oră în 3.8 secunde.
Performanță Remarcabilă
Performanța este trăsătura dominantă a modelului 4, cel puțin în această configurație. Se simte că este o mașină de top, cu o accelerare impresionantă și manevrabilitate excelentă.
Experiența de condus a Polestar 4
Polestar 4 accelerează mai rapid decât sugerează cifra de 3.8 secunde datorită cuplului instantaneu livrat de motorul electric, iar centrul de greutate relativ scăzut combinat cu distribuția uniformă a greutății 50/50 îi conferă o manevrabilitate mai bună decât ai presupune având în vedere dimensiunile și greutatea sa. Deși nu este la fel de agil în curbe ca modelul 3, care are o punte spate cu vectorizare a cuplului, efortul depus de Polestar pentru a face modelul 4 plăcut de condus este evident.
Suspensie și setări personalizate
Spre deosebire de modelul 3, care folosește un sistem de suspensie pneumatică, modelul 4 dispune de o configurație convențională din oțel. Aceasta este fixă în modelul cu tracțiune spate și adaptivă în modelul cu tracțiune integrală. Ultimul oferă șoferului trei moduri numite Standard, Agil și Ferma, respectiv, de a alege. Aceeași meniu de pe ecranul tactil vă permite să selectați două tipuri de livrare a puterii (Distanță și Performanță), trei tipuri de senzații la volan (Ușoară, Standard și Ferma) și trei niveluri de condus cu un singur pedala (Oprit, Redus și Standard). Jucându-vă cu aceste setări, puteți crea un profil de condus personalizat. Diferența dintre aceste setări este perceptibilă chiar și în condiții de condus normale. Selectarea modului Ferma al suspensiei reduce balansul caroseriei în detrimentul confortului, în timp ce direcția devine semnificativ mai grea în modul Ferma. Puteți ghici în ce mod sunteți fără să vă uitați la ecran.
Experiența noastră cu oglinzile bazate pe cameră
Selectând setările mai moi ale suspensiei și direcției, modelul 4 devine un loc confortabil pentru călătorii. Cuvintele lui Missoni sună adevărate: există mult spațiu atât în rândul din față, cât și în cel din spate. Merita sacrificarea lunetei pentru asta? Depinde de perspectiva ta. În esență, noul sistem nu este extrem de neobișnuit sau alarmant. Dezvoltat de Gentex din Michigan, constă într-o cameră de 2,5 megapixeli integrată într-un mic decroș pe acoperiș care transmite imagini către o oglindă digitală de 8,9 inch. Poți coborî oglinda pentru a vedea care dintre copii face probleme în scaunul din spate.
Experiența noastră cu oglinzile bazate pe cameră a fost mixtă. Unul dintre colegii mei s-a confruntat cu probleme legate de reflexii cu un sistem similar în Volvo C40. Eu nu am întâmpinat nimic similar în modelul 4, dar am considerat că oglinda este poziționată prea în spate. Aș fi mutat-o câțiva centimetri către parbriz. În cele din urmă, este o chestiune de preferință – fiecare
Revizuirea noii tehnologii Polestar 4
Noul model Polestar 4 vine cu o abordare inovatoare, care poate stârni sentimente puternice – fie le iubești, fie le urăști. Odată ce îți formezi o părere, nu ai o a doua opțiune. Nu poți plăti Polestar pentru a adăuga o fereastră din spate și un oglindă tradițională, așa cum ai face cu alte branduri.
Un vârf al inovației în industria auto?
Așadar, ne aflăm la vârful inovației în ceea ce privește ferestrele auto? Aceasta va fi decisă de industrie. Peste un deceniu, Polestar 4 va rămâne fie un excentric real, fie un pionier al tendințelor. Până atunci, este unul dintre vehiculele electrice distincte de pe piață.
Producție și prețuri
Polestar va asambla inițial modelul 4 în Hangzhou Bay, China, iar începând cu 2025, va fi fabricat și în Busan, Coreea de Sud. Prețurile pornesc de la 56,300 $ pentru modelul cu tracțiune spate și ajung la 64,300 $ pentru versiunea cu tracțiune integrală cu două motoare, incluzând taxa de destinație de 1,400 $.