Cake Revine: Cine deține acum Cake?
Îți amintești de Cake? Nu, nu de cel pe care îl ai în bucătărie. Vorbeam despre producătorul suedez de motociclete electrice care a intrat în proceduri de faliment în februarie 2024.
În timp ce povestea a luat o întorsătură (cel puțin în SUA) când un magazin din Florida numit eMoto și proprietarul său, Michael Joyce, a anunțat că a cumpărat aproape toate motocicletele și piesele rămase din stocul Cake din SUA.
Povestea urma să fie complicată, deoarece, deși Cake avea sediul în Suedia, desfășura afaceri la nivel internațional, cu birouri în SUA și Taiwan. Cu toate acestea, la momentul respectiv, administratorul de faliment al Cake din Suedia a făcut să pară foarte ciudat că aceste active ar fi trebuit să treacă în alte mâini înainte ca procedurile complete de faliment să se încheie.
Nu a durat mult până când am început să auzim zvonuri despre un nou proprietar care ar putea cumpăra toate activele Cake prin intermediul firmei suedeze de administrare a falimentului. Cererile RideApart pentru comentarii de la acel cumpărător cu privire la planurile lor viitoare pentru Cake au rămas fără răspuns la momentul respectiv.
Dar acum că este iunie, acel cumpărător tocmai a făcut un anunț oficial. Cake revine.
Cine deține acum Cake?
O firmă norvegiană numită Brages Holding AS a achiziționat activele și proprietatea intelectuală a Cake. Este deținută de Espen Digernes, un dealer auto de vehicule Toyota și Lexus în Norvegia. Și dacă luăm în considerare piața auto din Norvegia, interesul de a intra în ceva similar cu ecosistemul Cake începe să aibă cel puțin un pic de sens.
În ianuarie 2024, titluri care proclamau lucruri precum „Vehiculele electrice dețin 82% din piață [în Norvegia]” de la Reuters au consolidat și mai mult cât de puternică a fost adoptarea vehiculelor electrice în țară. Nu este nici pe departe surprinzător când înțelegem că țara intenționează să oprească vânzarea de mașini cu motoare cu ardere internă noi în 2025. Asta este, um, anul viitor, dacă poți să crezi. Norvegia nu trăiește doar în viitor; viitorul este deja aici.
Acest context este crucial pentru înțelegerea anunțului oficial al organizației Cake reînviată.
„Ca retailer auto în Norvegia, am fost martori la cât de repede poate merge schimbarea către electrificare atunci când oamenii își pun mintea la contribuție. Acum, credem că transformarea în sectorul de micro-mobilitate se va accelera de asemenea. Nu doar pentru motociclete, ci și pentru scutere, mopede și biciclete electrice. Când ne-am conectat inițial cu CAKE ca retailer, ne-am îndrăgostit de produsele lor, de design, de meșteșugul și de povestea din spatele CAKE”, a scris Digernes.
„Scopul nostru în achiziționarea CAKE a fost de a evolua brandul. Ne propunem să extindem CAKE prin construirea unei rețele robuste de distribuție a retailerilor și transformarea unei inițiative suedeze remarcabile într-un succes scandinav”, a concluzionat el.
Cât din Cake mai rămâne?
Conform anunțului oficial al Cake reînviat, membrii cheie ai fostei echipe Cake, inclusiv CTO-ul Petra Färm, vor face parte din echipa Cake reînviată în viitor. Deși noua proprietate este în Norvegia, Cake și-a redeschis atât sediul original, cât și magazinul de brand din Stockholm, Suedia. În plus, se spune că motocicletele produse anterior sunt acum din nou disponibile pentru vânzare.
Cât despre cum vor evolua lucrurile de aici, rămâneți conectați.