Victorie remarcabilă pentru Kalle Rovanpera la Raliul Poloniei
După câteva zile pline de evenimente, Kalle Rovanpera a obținut una dintre cele mai remarcabile victorii din istoria Campionatului Mondial de Raliuri FIA la Raliul Poloniei. Campionul en-titre al WRC, care a decis să-și reîncarce bateriile pentru raliuri și să participe la o campanie cu jumătate de normă în 2024, nici măcar nu planificase să înceapă acest raliu, dar a fost chemat în ultimul moment de echipa sa Toyota Gazoo Racing să-l înlocuiască pe Sebastien Ogier. Octuplul campion Ogier a fost pus deoparte după un accident cu mașina pe șosea în timpul recunoașterii traseului din marți, lăsându-l pe finlandezul în vârstă de 23 de ani și coechipierul său Jonne Halttunen cu mai puțin de 48 de ore pentru a se pregăti pentru viteza mare pe drumuri de pământ ale unui eveniment care nu fusese prezent în WRC din 2017.
Departul lui Mikkelsen, care a condus raliul în primele etape, a căzut pe locul șase la final, în timp ce pilotul de la M-Sport Ford, Adrien Fourmaux, a completat podiumul la 14,4 secunde în spatele lui Evans.
Reacția lui Rovanpera la victoria sa
„A fost o săptămână destul de uimitoare,” a spus Rovanpera, ale cărui planuri inițiale pentru weekend implicau jet-ski pe lacul local cu prietenii săi. „Cu siguranță trebuie să spun că am muncit destul de mult și suntem foarte obosiți acum. Cred că cea mai bună parte este că am venit aici și nu a fost o idee rea să venim. Am ajutat foarte mult echipa și am adunat multe puncte pentru campionatul constructorilor, deci nu ne-am pierdut timpul.”
Mikkelsen, care participă și el la un program limitat în WRC în 2024, a condus în prima zi de vineri înainte de a fi depășit de Rovanpera în etapele de sâmbătă. Af…
Rezultatele Raliului Poloniei: Drama și Performanțe Remarcabile
După ce cauciucul fluturând a distrus arcul roții din spate a mașinii sale în timpul cursei de duminică, pilotul a ales să-și ducă mașina la linia de sosire în ultimele etape.
„A fost trist ce s-a întâmplat astăzi,” a spus el. „Am avut cu adevărat ghinion, dar cea mai bună decizie a fost să aduc mașina înapoi pentru echipă.”
Confruntându-se cu temperaturi care rareori scădeau sub 80 de grade Fahrenheit, Raliul Poloniei revenit a avut de suferit din cauza unor probleme cu controlul spectatorilor, dar totuși a oferit dramă și suspans pe măsură ce concurenții din WRC schimbau zecimi de secundă pe drumurile extrem de rapide din jurul localității Mikolajki.
Cu excepția unei delaminări a cauciucului în ziua de sâmbătă și a unei pene lente în cadrul etapei finale Wolf Power Stage, Evans s-a descurcat bine în comparație cu principalii săi rivali la titlul WRC. Colectarea de puncte din Polonia l-a făcut pe galez să depășească Hyundai-ul lui Ott Tanak și să revină pe locul doi în clasamentul piloților, reducând avantajul lui Thierry Neuville la 15 puncte cu șase etape rămase.
Un impact nefericit cu un cerb a forțat retragerea lui Tanak vineri dimineața, dar acesta a reînceput competiția în următoarele zile și a reușit să obțină 11 puncte dintr-o cursă solidă în Super Sunday. Colegul său de echipă de la Hyundai, Neuville, în schimb, a câștigat etapa bonus Wolf Power Stage, dar a terminat doar pe locul patru în clasamentul general după ce a pornit primul pe drum vineri („onoarea” nefericită de a fi liderul în puncte) și a curățat drumul de pietre pentru mașinile din spate…
Starul Raliului Puma Rally1, Fourmaux, care și-a adjudecat al treilea podium al sezonului, a încheiat raliul cu 28.1 secunde în fața lui Neuville, în timp ce letonul Martins Sesks a obținut un impresionant loc cinci la debutul său în competițiile Rally1 de top. Sesks, care a ocupat chiar și locul doi la începutul evenimentului, conducea un Puma non-hibrid și mai puțin puternic, dar va trece la o mașină full-spec pentru etapa sa din WRC de acasă din luna următoare.
Mikkelsen a terminat pe locul șase, la peste două minute în spatele timpului de câștig al lui Rovanpera, înaintea lui Gregoire Munster în al doilea Puma full-spec, cu Takamoto Katsuta de la Toyota dezamăgitor.
Performanțe de succes pentru Sami Pajari în WRC2
Sami Pajari a reușit o performanță remarcabilă în cadrul competiției WRC2, cea de-a doua categorie a motorsportului de raliuri la nivel internațional. Tânărul finlandez în vârstă de 22 de ani a reușit să avanseze de pe locul patru pe locul doi în clasamentul general după ce a obținut a doua sa victorie consecutivă în clasă.
După ce a câștigat în urmă cu puțin timp raliul din Italia, Sami Pajari a preluat conducerea în clasamentul clasei încă de vineri dimineața și a menținut un ritm rapid și fără erori pe traseul rapid de pământ polonez, asigurându-și că poziția sa de lider nu a fost niciodată amenințată.
El a luptat în primele etape cu eroul local Kajetan Kajetanowicz, însă a rămas cu un avantaj confortabil atunci când polonezul și-a retras Skoda Fabia RS din competiție din cauza unei defecțiuni la suspensie sâmbătă. Pajari nu a luat nicio risipă în etapa finală de duminică, parcurgând cele patru probe speciale fără emoții și ajungând la linia de sosire cu un avantaj de 22,0 secunde față de Skoda lui Oliver Solberg, sigilând astfel a doua sa victorie consecutivă.
Această performanță îl plasează pe Pajari la doar trei puncte în spatele liderului campionatului WRC2 al Citroen, Yohan Rossel. Un pilot WRC2 poate alege să marcheze puncte doar în șapte runde, iar francezul a decis să sara raliul din Polonia.
Următorul eveniment din cadrul WRC
Următorul raliu din cadrul WRC, care va continua seria evenimentelor rapide de pământ din Europa de Nord, va avea loc luna viitoare la Raliul Letoniei. O adăugire nouă în campionat, raliul cu sediul la Liepaja va avea loc în perioada 18-21 iulie.
Pozitiile finale la Raliul Poloniei, dupa etapa a treia, PS19
1. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +2h33m07.6s
2. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +28.3s
3. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) +42.7s
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +1m10.8s
5. Martins Sesks/Renars Francis (Ford Puma Rally1, non-hybrid) +1m47.0s
6. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1) +2m16.6s
7. Gregoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1) +2m18.0s
8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +2m26.7s
9. Sami Pajari/Enni Malkonen (Toyota GR Yaris Rally2 – lider WRC2) +7m50.7s
10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Skoda Fabia RS – WRC2) +8m12.7s
Campionatul Mondial de Raliuri după 7 etape
1. Thierry Neuville – 136 puncte
2. Elfyn Evans – 121 puncte
3. Ott Tanak – 115 puncte
4. Sebastien Ogier – 92 puncte
5. Adrien Fourmaux – 91 puncte
Campionatul Mondial al Producătorilor WRC după 7 etape
1. Hyundai Motorsport – 311 puncte
2. Toyota Gazoo Racing – 301 puncte
3. M-Sport Ford – 156 puncte
Pentru mai multe informații despre Campionatul Mondial de Raliuri, vizitați site-ul oficial WRC.com. Pentru cea mai bună experiență WRC, înregistrați-vă pentru un abonament Rally.TV pentru a viziona toate etapele fiecărui raliu în direct și la cerere, oriunde și oricând.