Wisk Aero achiziționează Verocel pentru a-și îmbunătăți software-ul aeronautic
Wisk Aero, o filială a Boeing, a achiziționat Verocel, o companie specializată în verificarea și validarea software-ului care deservește industria aero-spațială de 25 de ani.
Wisk adoptă o abordare autonomă în ceea ce privește aeronavele electrice cu decolare și aterizare verticale (eVTOL). Aeronava Generația 6 a companiei, programată să înceapă teste în aer în acest an, este proiectată să fie supervizată de oameni, dar nu pilotată fizic de aceștia.
Aceasta înseamnă că, poate mai mult decât alte companii care construiesc vehicule eVTOL, Wisk trebuie să se asigure că software-ul său este la standarde ridicate.
“Avem o cantitate imensă de software de înaltă integritate pe întreaga aeronavă și la sol care trebuie verificat,” a declarat Brian Yutko, CEO al Wisk Aero, pentru TechCrunch. Este important să ne asigurăm că software-ul de înaltă integritate rulează așa cum trebuie, deoarece orice eșec poate cauza daune grave, cu posibile consecințe periculoase pentru viață. “Trebuie să fie validat, iar este doar un mare domeniu de lucru. Prin urmare, echipa Veracel va aduce expertiză pentru a ne asigura că tot software-ul pe care îl construim pentru aeronavă îndeplinește standardele pe care ne așteptăm să le respecte.”
Wisk va absorbi echipa Verocel, formată din aproximativ 60 de persoane, care aduc o expertiză profundă în ceea ce privește DO-178C, un standard care oferă linii directoare pentru dezvoltarea software-ului critic din punct de vedere al siguranței pentru sistemele aeriene.
Certificarea DO-178C este un element al procesului de certificare de tip al Administrației Federale a Aviației, care atestă faptul că o aeronavă a îndeplinit toate standardele de proiectare și siguranță. Wisk a declarat că expertiza Verocel nu numai că poate ajuta compania să certifice aeronava Gen 6, dar va ajuta, de asemenea, la dezvoltarea viitoare de software la Boeing.
Pentru a facilita procesul de certificare, Verocel oferă un set de instrumente numit VeroTrace, care ajută la urmărirea și gestionarea ciclului de viață al dezvoltării software-ului și a eforturilor de verificare până la aprobarea reglementară.
Nici Wisk, nici Verocel nu au dezvăluit termenii financiari ai tranzacției.
Wisk’s Strategy for Autonomous Airplane Safety and Commercialization
Wisk, a prominent player in the eVTOL industry, recently made headlines with its acquisition of an aerospace software engineering firm, following in the footsteps of its competitor Joby Aviation. This strategic move reflects Wisk’s commitment to vertical integration and the enhancement of its expertise in software testing and validation to expedite the federal certification process.
According to Yutko, a spokesperson for Wisk, ensuring the verification and validation of all software is essential in the development and operation of autonomous airplanes, with the ultimate goal of achieving optimal safety standards. Wisk has set a target to introduce its self-flying eVTOLs for commercial use by 2030.
Infrastructure Development for Air Taxis
Wisk is actively engaged in setting up the necessary infrastructure for the operation of air taxis. In collaboration with Sugar Land, a city near Houston, the company is evaluating a location at the city’s regional airport to establish vertiport infrastructure for future air taxi services. Additionally, Wisk has entered into a memorandum of understanding with Houston Airports to identify potential locations for vertiport infrastructure that can cater to the broader Houston metropolitan area.